معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صمت فارس از کشف یک انبار باتری خودرو قاچاق در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ 01 November 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: مهدی حسنی گفت: در راستای حمایت از تولید داخل و همچنین حمایت از حقوق مصرف کنندگان و با عنایت به اجرای طرح شناسه گذاری کالا و با توجه به ممنوعیت ورود باتری خودرو به کشور، بازرسان این سازمان طی رصد بازار، موفق به کشف یک انبار باتری خودرو قاچاق شدند.

وی اظهار داشت: بازرسان این سازمان به محل این انبار مراجعه و ۳۹۲ انواع باتری قاچاق کشف و پرونده تخلف به ارزش ۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال تشکیل داده و برای طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

معاون بازرسی اداره کل صمت به مردم توصیه کرد: از خرید باتری خارجی به علت احتمال تقلب در آمپر باتری، عدم وجود ضمانتنامه و گارانتی و احتمال خسارت به خودرو، جدا خودداری نموده و به خرید باتری ایرانی که دارای علامت استاندارد و ضمانت‌نامه کالا و کیفیت قابل قبول اقدام کنند.

به گفته حسنی متاسفانه مشاهده می شود که کمتر بودن ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی قیمت باتری قاچاق، سبب شده برخی از همشهریان به دلیل شرایط اقتصادی به خرید باتری قاچاق پرداخته در حالی که عمر این باتری ها کوتاه و سبب آسیب به خودرو می شود در حالی که این تفاوت قیمت هر چند در ابتدای خرید، خوشایند به نظر می رسد اما در حقیقت ضرر مالی زیادی را متوجه فرد می‌کند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه اجناس قاچاق موارد را از طریق تلفن 124 سامانه پاسخگویی سازمان صمت اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد بررسی بازرسان قرار گیرد.

برچسب ها: کشف ، کالای قاچاق ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار