دانش بنیان‌ها درصنعت دام پروری در حوزه خوراک دام به کار گرفته می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ 31 October 2023

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در سفر به اصفهان گفت:امسال در حوزه صادرات دام گاو هلشتاین گام‌های مهمی برداشته است.
محمد ابراهیم حسن نژاد افزود: با توجه به افزایش تولید گوشت قرمز باید در حوزه تولید دام اقداماتی در زمینه ژنتیک و تقویت دام‌های مولد انجام شود.
وی با اشاره به خشکسالی‌های سه ساله اخیر که باعث کاهش جمعیت دام مولد کشور شده است، ادامه داد: احیای دام مولد و جلوگیری از مرگ و میر دام‌ها در مراکز روستایی در حال اجرا است.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: با در اختیار گذاشتن تسهیلات برای سرمایه در گردش، تلاش شده با افزایش وزن دام، مشکلات بخشِ گوشت قرمز رفع شود.
به گفته حسن نژاد تفاهمنامه‌ای هم با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) منعقد شده است تا از منابع برای احیای دام مولد و همچنین تقویت و افزایش ظرفیت واحد‌های پرورش دام مولد استفاده شود.
وی در ادامه در خصوص حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فرآورده‌های لبنی صادراتی اصفهان، گفت: شرکت‌های دانش بنیان نوآوری‌های خوبی در زمینه کار‌های ژنتیکی و بحث خوراک داشته‌اند که درصورت توجه و استفاده از این شرکت‌ها می‌توانیم در بخش دام پروری تحولاتی ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار