نماینده ویژه اداره کل راه و شهرسازی استان البرز دریافت مبلغ مازاد حق کمیسیون، نداشتن نرخنامه در واحد صنفی و صادر نکردن کد رهگیری را از عمده تخلف‌های مشاورین املاک عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۳۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ 05 November 2023

به گزارش «تابناک البرز» امیر ردایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زمان ابلاغ مصوبه نشست شورای عالی مسکن با تشکیل کارگروه نظارت بر بازار مسکن در سراسر کشور اکیپ‌های گشت مشترک جهت بازرسی از مشاوران املاک تشکیل شده است.

ردایی عمده تخلف‌های این حوزه را دریافت مبلغ مازاد حق کمیسیون، نداشتن نرخنامه در واحد صنفی و صادر نکردن کدرهگیری، عنوان کرد و گفت: با واحدهای متخلف برخورد قاطعانه و شدیدی طبق قانون انجام خواهد شد و متهمان این پرونده‌ها علاوه بر جریمه نقدی و پلمب واحد، موظف به برگرداندن مبلغ دریافتی اضافی به شاکیان هستند.

وی افزود: با دلالی برخی املاکی‌ها، حق کمیسیون‌ها افزایش یافته و اقدامات انجام شده، موجب افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها شده است، به همین علت برای دریافت مستندات این موضوع با حضور نمایندگان وزارت مسکن و شهرسازی، رئیس اتحادیه مذکور، اتاق اصناف، اداره نظارت بر اماکن عمومی، اداره امور مالیاتی و بازرسان اتاق اصناف شهرستان کرج گشت مشترکی را آغاز کردیم.

ردایی اضافه کرد: این بازرسی‌ها و گشت‌های مشترک به صورت سرزده و غیر محسوس در تمام شهرستان‌های استان البرز انجام می‌شود و در صورت مشاهده تخلف واحدهای صنفی، واحد متخلف پلمب خواهد شد.

این مسئول افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته سه مشاور املاک متخلف به علت گران فروشی، عدم نصب نرخ نامه و جواز کسب فاقد اعتبار، پلمب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار