مدیرکل حفاظت محیط زیست استان : مرکز قرنطینه و تیمارگاه حیات وحش این استان به عنوان الگوی کشوری مراکز بازپروری پرندگان شکاری انتخاب شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ 07 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،یوسف یوسفی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: بر اساس بازدید صورت گرفته توسط بازرسان و تیم کارشناسی دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان، مرکز قرنطینه استان مرکزی به عنوان واحد الگوی کشوری مراکز بازپروری پرندگان شکاری انتخاب شده است.

وی افزود: مرکز قرنطینه استان مرکزی در سال جاری در زمینی به مساحت ۵۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱، در محوطه اداره‌کل حفاظت محیط زیست ساخته و تجهیز شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه، هر ساله تعدادی از جانوران وحشی و پرندگان شکاری بر اثر فعالیت‌های انسانی و یا حوادث طبیعی آسیب می‌بینند، افزود: امکان نگهداری، درمان، آماده‌سازی و بازپروری گونه‌های با ارزش آسیب دیده برای بازگرداندن به طبیعت یا انتقال به مراکز مجاز نگهداری حیوانات ضروری است.

یوسفی افزود: سالانه تعداد متعددی از گونه‌های حیات وحش در استان مرکزی نیاز به تیمار دارند و این واحد با هدف تیمار و بازپروری پرندگان شکاری آسیب دیده طراحی شده و با دارا بودن چندین فضای استاندارد و مجزا، امکان تیمار همزمان تعداد قابل توجهی پرنده شکاری وجود دارد.
گفتنی است استان مرکزی از نظر تنوع زیستی در رتبه سوم کشور قرار دارد و تاکنون ۵۳ گونه پستاندار، ۲۰۵ گونه پرنده، ۵۴ گونه خزنده، ۱۹ گونه ماهی، چهار گونه دوزیست و یک هزار و ۳۳۶ گونه گیاهی در این منطقه شناسایی و به رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار