سفیر کوبا در تهران ضمن دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، پیشنهاد اجرای طرح های گردشگری سلامت و تولید محصولات دست ساز، تخصصی و ارزشمند کوبایی را ارائه داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷ 08 November 2023

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش "آلبرتو گونزالس کاسالس" سفیر کوبا در تهران، امروز ۱۶ آبان در راستای بهره مندی از تجربیات مسئولان این جزیره همچنین مراودات گردشگری و استقرار شرکت‌های تولیدی کوبایی در کیش با رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان گفتگو کرد.

"آلبرتو گونزالس کاسالس" سفیر کوبا در تهران گفت: اولین بار است که به کیش سفر می‌کنم و با دیدن ظرفیت‌های قابل توجه این جزیره علاقمند به همکاری‌های مشترک بین دو کشور هستم.

وی با اشاره به احترام و خونگرمی مردم جزیره کیش افزود: این منطقه از نظر آب و هوایی و شرایط گردشگری شباهت بسیاری به کوبا دارد بنابراین با دیدن جزیره کیش، ایده چند همکاری به ویژه در حوزه گردشگری به ذهن من رسید، چراکه کوبا برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری دیگر کشورها، بخش ویژه‌ای دارد که امکان تعاملات و همکاری‌ها در زیرمجموعه‌های این صنعت به ویژه گردشگری سلامت و بهداشت را پیگیری می‌کند.

"آلبرتو گونزالس کاسالس" در ادامه این مطلب افزود: با هدف توسعه همکاری‌ها در حوزه گردشگری سلامت، به تازگی دو بیمارستان در دوحه و یک بیمارستان در ابوظبی ایجاد کرده ایم و بسیار علاقمندیم که اینگونه سرمایه گذاری‌ها را با کمک مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش در این جزیره انجام دهیم.

سفیر کوبا در تهران با اشاره به وجود جزیره‌ای مشابه کیش در کوبا تصریح کرد: ما منطقه آزادی به اسم "ماریل" در شمال غرب هاوانا داریم که شباهت زیادی با کیش دارد، در همین راستا از آموزش و تجربیات شما برای مناطق آزاد خود بهره خواهیم گرفت تا با تعاملات و تبادل اطلاعات دو سویه همکاری‌های خوبی شکل گیرد.

"آلبرتو گونزالس کاسالس" با مثبت ارزیابی کردن موقعیت و ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش، پیشنهاد تولید محصولات دست ساز، تخصصی و لوکس کوبایی با امکان صادرات به کشور‌های حاشیه خلیج فارس همچنین ایده‌ای برای ایجاد یک رستوران غذا‌های دریایی کوبایی در کیش را مطرح کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در تشریح شرایط و ظرفیت‌های جزیره مرجانی کیش با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت گفت: فضای مطلوب گردشگری کیش بستر را برای هر دو کشور درجهت مبادلات گردشگری وزیر مجموعه‌های این صنعت مهیا می‌سازد.

سرهنگی انجام فعالیت‌های مشترک در حوزه گردشگری سلامت را یکی از موارد مد نظر سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد و افزود: کوبا یکی از کشور‌های پیشرو در حوزه دارو و پزشکی است و ما کمک‌های کوبا برای انتقال تکنولوژی‌های حوزه دارو‌های بایوتک به ایران را فراموش نمی‌کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: جزیره کیش دارای ۶ شهرک صنعتی است که یکی از این شهرک‌ها در حوزه تولیدات دارویی و لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند و ما به واسطه فاصله بین کشور‌ها از حضور و استقرار یکی از شرکت‌های تولید دارو با قابلیت صادرات در کیش استقبال می‌کنیم.

وی هزینه‌های ارزان نیرو، انرژی و معافیت سرمایه گذاران از مالیات را از نقاط قوت این منطقه آزاد برای سرمایه گذاری برشمرد و اظهار داشت: در برنامه توسعه کیش، منطقه‌ای را به عنوان شهرک سلامت در نظر گرفته ایم که قرار است به حوزه سلامت، استقرار بیمارستان‌ها و‌هتل بیمارستان اختصاص می‌یابد و در این زمینه نیز بستر سرمایه گذاری را برای شما فراهم خواهیم کرد.

رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان با اشاره به اینکه سالانه گردشگران سلامت از کشور‌های قطر، دبی و ابوظبی به کیش سفر می‌کنند گفت: دریافت خدمات سلامت ارزان و به صرفه در ایران موجب شده تا گردشگران سلامت علاوه بر سرزمین اصلی به بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش نیز مراجعه کنند.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار