آب روستای اودرج از توابع بخش مرکزی رفسنجان مدت چهار روز است که قطع بوده و مشکلات زیادی برای اهالی این روستا به وجود آمده است، حالا بعد از چهار روز آب در مناطق پایینی وصل و در بالادست همچنان آب قطع است و به روز پنجم رسیده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴ 10 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، روستای گردشگری اودرج در ضلع شرقی رفسنجان و در مسیر جاده رفسنجان به زرند واقع شده است.

این روستای خوش آب و هوای کوهستانی در میان کوه‌های سر به فلک کشیده قرار گرفته و همواره پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

اما متأسفانه قطعی‌های مکرر آب در این روستا برای اهالی مشکلات فراوانی به وجود آورده است.

اهالی این روستا در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کردند که از روز دوشنبه آب قطع است و برای مصرف شرب و بهداشتی باید از شهر آب تأمین کنیم که طی کردن این مسیر هم خیلی سخت است.

آن‌ها قطعی آب برای دام‌هایشان را هم خسارت‌بار دانستند که از بی‌آبی تلف خواهند شد.



خط معیوب و شبکه نیاز به اصلاح دارد

یدالله اسدی مسؤول شورای اودرج نیز در گفتگو با خبرنگار فارس با تأیید قطعی چهارروزه آب در این منطقه اظهار داشت: ترکیدگی لوله عامل قطعی آب روستا بوده که با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و با تهیه لوله، از شب گذشته (پنج‌شنبه شب) آب در برخی نقاط روستا وصل شده و نقاطی که ارتفاع دارند و در بالادست قرار گرفتند تا امشب آب وصل می‌شود.

وی توضیح داد: آب از خط لوله ۱۴ کیلومتر پایین‌دست روستا با چهار ایستگاه پمپاژ وارد روستا شده و وارد خانه‌ها می‌شود.

اسدی عنوان داشت: طبق آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۶۹۰ است و با توجه به مشکل شبکه همواره با قطعی آب مواجه‌ایم و نیمی از وقت شورا صرف پیگیری‌ها در خصوص آب می‌شود.

وی بیان داشت: خرابی شبکه و معیوب بودن خط در تابستان‌ها بیشتر مردم را اذیت می‌کند و از مسؤولان امر درخواست داریم این مشکل را اساسی حل کنند، ضمن اینکه اگر خط اصلاح شود، مشکل حل خواهد شد.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه روستای اودرج در مسیر جاده پر ترافیکی قرار گرفته و رفت و آمد اهالی به شهر و روستا‌های اطراف برای تهیه آب خطرات خودش را دارد، امیدواریم مسؤولان آبفا نسبت به اصلاح شبکه و حل مشکل آب در این منطقه جهادی عمل کنند و همان‌طور که همیشه آبفا پای کار حل مشکلات در مناطق مختلف شهرستان بوده اودرج با مردمان خونگرمش را نیز بیش از پیش دریابد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار