مدیر کل صمت استان مرکزی از ایجاد ۱۴ هزار فرصت شغلی جدید برای جوانان در هفت ماه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱ 13 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،علی جودکی اظهار داشت:در هفت ماه گذشته ۲۰۶ پروانه صادرشد و صنعتگران با صرف چهار هزار میلیارد تومان اعتبار ۱۴ هزار شغل پایدار کردند.

وی ادامه داد: آنچه امروز ما را نگران کرده کمبود نیروی کار در شهرستان‌هایی نظیر ساوه، دلیجان و زرندیه است و برنامه ریزی‌هایی برای رفع این مشکل در دستور کار است.

مدیر کل صمت استان گفت:از سه هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی استان، ۲۹۱ واحد به دلیل مشکلات حقوقی، بدهی بانکی، داشتن شاکی خصوصی و مشکلات ارزی فعال نیستند که با برگزاری ۷۳ جلسه و صدور ۳۳۲ مصوبه از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت واحد‌های صنعتی استان هستیم.

جودکی افزود: تا کنون ۲۰۷ مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اجرایی شده و عمده مشکلات واحد‌های نیمه تعطیل و تعطیل استان هم تامین اجتماعی، مالیات، بانکی و زیر ساخت‌های خدماتی عنوان شده است.

او از فعالیت ۳۵۶ معدن فعال هم در استان خبر داد و ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۵۴۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن وصول شده است و پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به هزار میلیارد تومان برسد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در هفت ماه اخیر ۶۵۲ میلیون دلار کالا از استان صادرات و ۵۴۶ میلیون دلار هم به استان واردات شده است.

جودکی، مواد اولیه و دستگاه‌های خطوط تولید واحد‌های صنعتی استان را اصلی‌ترین اقلام وارداتی عنوان کرد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت استان با حضور ۱۰۰ واحد تولیدی استان هم خبر داد و افزود: این نمایشگاه ۳۰ آبان تا ۳ آذر ماه در اراک برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار