رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:پنج شکارچی متخلف شکار در منطقه شکار ممنوع چال خاتون دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷ 20 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،مازیار شریفی از دستگیری پنج متخلف شکار و صید در شهرستان شازند خبر داد و گفت: این افراد در منطقه شکار ممنوع چال خاتون دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: در این راستا سه اسلحه گلوله‌زنی و ۲ اسلحه ساچمه زنی از متخلفان کشف و ضبط شد.

شریفی همچنین افزود :حدود ۱۳ هزار بال پرونده مهاجر از اواخر تابستان تاکنون وارد تالاب میقان اراک شده است کهاز این تعداد، حدود سه هزار بال پرنده مهاجر، از نوع درنای خاکستری (معمولی) است.

وی بیان کرد: هر سال با شروع فصل پاییز و همزمان با ورود پرندگان مهاجر به تالاب میقان اراک، پایش‌های روزانه در محدوده تالاب میقان توسط محیط زیست این استان انجام و جمعیت پرندگان مهاجر و وضعیت سلامت آنها بررسی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: تاکنون هیچ گونه علایم بیماری در این پرندگان به عنوان مواهب ارزشمند الهی، دیده نشده است.

تالاب میقان اراک و بازرجان تفرش هم در مجموع با مساحت پنج هزار و ۷۴ هکتار به عنوان مناطق شکار ممنوع اعلام شده‌اند و همچنین قسمتی از محدوده پناهگاه حیات وحش موته اصفهان در جنوب استان و مناطق پلنگدره قم در شرق استان و گلپرآباد و آق گل همدان در غرب استان مرکزی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار