در اولین نشست مجمع مشورتی نظام مسائل کشور که با حضور دبیرکل، دبیر استانی و جمعی از اعضای مجمع و کمیسیون های مرتبط، با همراهی معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار در استان برگزار گردید سید رضا یزدان فر به عنوان دبیر استانی این مجمع معارفه شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴ 21 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مجمع مشورتی نظام مسائل کشور در سال ۱۳۹۸ با رویکرد استفاده از ظرفیت جوانان بومی هر استان زیر نظر قوه مقننه تشکیل شد دبیرکل این مجمع در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۲ با سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن دیدار با جمعی از اعضای این مجمع و مسئولین استانی به تبیین اهداف این مجمع پرداخت.
حمزه صفربیگی دبیرکل مجمع مشورتی نظام مسائل کشور، در نشست هم اندیشی رابطین شهرستان‌ های استان کهگیلویه و بویر احمد اظهار داشت:  که این مجمع با حضور در قوه مقننه، توانسته است که مسائل و مشکلات مربوط به استان‌ها را پس از احصا و اولویت بندی، پیگیری نماید.
حمزه صفربیگی خاطر نشان کرد که این مجمع، اولین مجمع نخبگی شکل گرفته در قوه مقننه می‌باشد که برای اولین بار در دل شهر و روستا با افراد نخبه و تاثیرگذار ارتباط موثری برقرار کرده و ظرفیت ها و مشکلات را در یک کمیسیون تخصصی و ملی پیگیری می‌کند.

دبیرکل مجمع مشورتی نظام مسائل کشور در مجلس ادامه داد: حدود ده کمیسیون تخصصی در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که مردم ما فقط اسامی و مصوبات آنها را شنیده اند و حتی قوه مقننه را ندیده‌اند، لذا حلقه میانی به واسطه نخبگان، در شهرستان و روستاها جهت برنامه ریزی و تغییر در اولویت ها به نفع مردم بوجود خواهد آمد.
صفربیگی همچنین ابراز داشت که مجمع مشورتی نظام مسائل برای تصمیم سازی، مشورت و تغییر اولویت هایی که به نفع مردم هستند، با تشکیل شبکه نخبگی در دل مجلس بدون نگاه انتخابات و سیاسی به دنبال ایجاد تغییرات مطلوب و پیاده سازی رویکرد حل مسئله و توجه به ایده های خلاقانه برای چالش زدایی و نگاه نوگرایی به مسایل است. نمایندگان مردم در مجلس قطعا به دنبال تغییراتی خواهند بود اما این شبکه نخبگی در ادامه فعالیت های خود با حمایت و استقبال مردمی و مسئولین نظام نیز وجود خواهد داشت.
وی اظهار داشت: در بالاترین سطح هم‌ افزایی قرار داریم و با هیچ گروه، تشکل و هیئتی در تقابل نیستیم اما از همه ظرفیت ها برای پیشبرد اهداف خود نیز بهره لازم و شایسته را خواهیم برد.

دبیرکل مجمع مشورتی نظام مسائل کشور با اشاره به اینکه اگر در فرایند کار قرار گیریم قطعا نتیجه بخشی بیشتر حاصل خواهد شد افزود: تمامی جلسات منجر به خروجی مثبت و عملی و موضوعات در بالاترین سطح عنوان و پیگیری خواهند شد.
در همین راستا، مورخ 25 آبان ماه 1402، اولین نشست مجمع مشورتی نظام مسائل کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دبیرکل، دبیر استانی و جمعی از اعضای مجمع و کمیسیون های مرتبط، با همراهی معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار گردید و سید رضا یزدان فر به عنوان دبیر استانی این مجمع معارفه شد.

همچنین جمعی از اعضا به همراه دبیرکل مجمع  با حضور در دفتر نماینده محترم ولی فقیه و امام‌ جمعه یاسوج و فرمانده سپاه فتح استان  اهداف مجمع را بطور شفاف و جامع بیان کردند .
اعضای مجمع نیز طی جلسه ای جداگانه با اشراف بر نقش خود در این ساختار به بیان ظرفیت ها، پتانسیل ها، مشکلات و دغدغه های استان پرداختند و اهداف کلی و رویکرد این مجمع در حضور دبیرکل مجمع مشورتی نظام مسائل کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار