رئیس شورای شهر اصفهان گفت:در دو سال گذشته تقریباً وزارت نیرو خواب بوده است و وزیر نیرو در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ قول‌هایی داده و عمل نکرده است.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴ 19 November 2023

محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور صد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار اظهار کرد: حضرت زینب کبری (س) قهرمان کربلا و پرستاری نمونه و بزرگ در عالم است که این انتخاب افتخاری برای جامعه پرستاری به شمار می‌آید.

وی افزود: در چهل و پنجمین روز جنایت اسرائیل علیه مردم غزه همچنان شنیدن و دیدن این جنایات برای هیچ انسان دردمندی قابل تحمل نیست. دنیا چطور می‌تواند این جنایات را تحمل کند که چنین سیستم ظالمانه‌ای در جهان حاکم است و با وجود محکوم کردن این جنایات توسط مردم سراسر جهان، به این جنگ خاتمه نمی‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان مجاور و افتتاح برخی پروژه‌ها، تصریح کرد: عمران و آبادانی و اجرای پروژه‌ها در سراسر ایران جای خرسندی دارد اما تبعیض در تقسیم حقابه بی‌توجهی به ذی‌حقان آب زاینده رود را نمی‌توانیم تحمل کنیم و باید به همه استان‌ها با عدالت رفتار شود.

وی با اشاره به جلسه با وزرای کشور و نیرو گفت: شب گذشته جلسه‌ای حدود ۵ ساعت در استانداری تشکیل شد، آنجا شاهد بودند که کشاورزان چطور با سوز و آه از مشکلات آب گفتند. حقوق این کشاورزان و حقابه آنها نادیده گرفته شده و به سایر منابع تخصیص پیدا کرده است.

نورصالحی با اشاره به جلسه شورای تأمین استان و مجموعه اقدامات خاطر نشان کرد: تونل سوم کوهرنگ که اجرای آن ۲۰ سال طول کشیده و ۳۰ هزار میلیارد تومان ارزش روز آن است، اکنون دو سال است در این دولت انتقال آب از این تونل متوقف شده که قول دادند ظرف ماه‌های آینده از سر گرفته شود و تونل بهشت آباد نیز متوقف شده بود و در این دولت ادامه پیدا نکرد، همه مسئولان پیگیر هستند تا این پروژه‌ها از سر گرفته شود.

وی با ابراز امیدواری از حرکت روز گذشته و مجموعه اقدامات که منجر به دستاوردهای مثبتی شود، گفت: در دو سال گذشته تقریباً وزارت نیرو خواب بوده است. وزیر نیرو در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ قول‌هایی داده و عمل نکرده است و دیروز بار دیگر قول دادند. این قول‌ها باید مکتوب و پیگیری شود تا این بی عدالتی‌ها در حق مردم اصفهان جبران شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همه تاکید می‌کردند کسی با تخصیص آب شرب مخالفت ندارد اما فضای سبز اصفهان امروز به شدت دچار تنش است، حتی تأمین پساب هم کفاف آن را نمی‌دهد، ما در حال از دست دادن درختان چند صد ساله هستیم که خساراتی دارد و مردم این را تحمل نمی‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار