معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تأمین مالی و توافق به منظور اجرای هرچه سریعتر پروژه های تأمین آب اصفهان را از مهمترین نتایج نشست وزرای کشور و نیرو در اصفهان عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ 20 November 2023

مهران زینلیان با اشاره به سفر اخیر وزیر نیرو و وزیر کشور به اصفهان، گفت: تیم مدیریت استان جمعه بیست و ششم آبان ماه به تهران سفر نمود و در جریان این سفر با وزیر کشور، جمعی از معاونین وزارت نیرو و وزارت کشور دیدار و وضعیت استان را مجددا برای ایشان تشریح و مطالبات مردمی از دولت سیزدهم در این خصوص را تبیین نمود.

وی بیان کرد: در این جلسه مشکلات طرح‌های تأمین آب استان اصفهان مطرح و موارد حول محور حوضه آبریز زاینده‌رود تشریح شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به فضای شکل گرفته، از وزیر کشور دعوت کردیم تا در اسرع وقت به همراه وزیر نیرو و معاونین به اصفهان سفر کنند و ضمن تشریح وقایع اخیر برای نمایندگان و اصناف مرتبط، طرح‌های تأمین آب استان نیز بار دیگر مطرح و درخصوص آنها به جمع‌بندی عملیاتی دست یابیم.

وی افزود: خوشبختانه وزیر کشور نیز قول مساعد دادند تا در راستای تأکید ریاست محترم جمهوری نسبت به بررسی این موضوع و به احترام مردم اصفهان، در سریع ترین زمان ممکن این سفر رقم بخورد؛ از این رو روز شنبه بیست و هفتم آبان ماه در استانداری اصفهان میزبان وزیر نیرو و وزیر کشور و جمعی از معاونین بودیم.

زینلیان اظهار کرد: در این نشست که بیش از ۵ ساعت به طول انجامید، نمایندگان صنف کشاورزان استان، صاحب‌نظران و اساتید و جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر به بیان مطالبات خود پرداختند و وضعیت واقعی استان را به لحاظ زیست محیطی، کشاورزی، معیشتی، فرونشست و ... مجددا تشریح کردند.

وی ادامه داد: در این جلسه با توجه به ضرورت جبران کسری تابلوی منابع و مصارف زاینده رود و ضرورت جبران کسری آب شرب اصفهان بزرگ و عدم تعرض به حقابه‌ها که منجر به فرونشست شدید زمین و مشکلات عدیده زیست محیطی و از بین رفتن معیشت کشاورزان شده است، تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: جلسه دیگری نیز پس از این نشست با حضور اعضای شورای تأمین استان برگزار شد که در مجموع توافقاتی میان مسئولان استان و وزرای کشور و نیرو حاصل شد.

وی ادامه داد: براین اساس مقرر شد پمپاژ آب تونل سوم کوهرنگ ظرف سه ماه آینده انجام شود.

تشکیل کمیته‌ای مشترک میان دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری برای بررسی طرح بن_بروجن

زینلیان تصریح کرد: همچنین مقرر شد کمیته‌ای مشترک میان دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری شکل بگیرد و تیمی از استان اصفهان از طرح بن بروجن بازدید و عدم بهره‌برداری آب در مصارف غیرشرب را بررسی نماید.

وی اظهار کرد: با موافقت وزیر نیرو و همراهی وزیر کشور مقرر شد، عملیات اجرایی پروژه سد کوهرنگ ۳ از ابتدای سال ۱۴۰۳ آغاز گردد که همچنین این طرح تأمین مالی قابل توجهی را از وزارت کشور دریافت کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تصریح کرد: در این سفر مصوبات قبلی شورای عالی آب مجدداً مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد تا اجرایی شدن تمامی موارد، پیگیری توسط وزارت نیرو و سایر ذی مدخلان صورت پذیرد.

وی متذکر شد: با توجه به قول مساعد وزیر نیرو به منظور پمپاژ تونل کوهرنگ۳ از سه ماه آینده، مقرر شد حقوق زاینده‌رود از حوضه کوهرنگ ۳ طبق هماهنگی های جدید از فصل بارشی امسال به طور کامل محقق گردد.

زینلیان افزود: با عنایت به حمایت صریح وزرای کشور و نیرو به منظور تأمین اعتبار در اجرای طرح‌های تأمین آب استان از جمله انتقال آب دریا، سد کوهرنگ ۳ و سد خرسان و پیگیری دیگر طرح ها، مقرر شد مدیریت استان نسبت به پیگیری های بعدی تا تحقق این توافقات اقدام نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار