تست دیابت و فشارخون بالا را رایگان انجام دهید
کد خبر: ۱۱۳۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳ 22 November 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اهمیت بیماری های غیرواگیر و سهم آنها در مرگ و میر و بار بیماری ها، بر اهمیت پویش ملی سلامت در تشخیص بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا تاکید کرد.

طرح بسیج غربالگری و بیماریابی دیابت و فشارخون بالا همزمان با سراسر کشور از ۲۰ آبان‌ماه در فارس آغاز شده است.

عباس رضائیان زاده گفت: در این پویش ملی با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر» افراد بالای ۱۸ سال و تمامی مادران باردار در هر سن، با اندازه گیری فشارخون و انجام رایگان آزمایش قندخون در مراکز ارائه دهنده خدمت مناطق شهری و روستایی، مورد ارزیابی قرار می گیرند .

وی هدف اصلی این پویش را افزایش سواد سلامت، افزایش مراجعه و اتصال گروه های هدف به برنامه‌های سلامت محور عنوان کرد تا شاخص بهره‌مندی جامعه افزایش یابد و این امر سبب می‌شود مردم علاوه بر خدمات دیابت و پرفشاری خون، از سایر خدمات هم بهره‌مند شوند .

دکتر رضائیان زاده ادامه داد: متاسفانه نزدیک به نیمی از مبتلایان به دیابت یا فشارخون بالا، از بیماری خود آگاهی ندارند و این مساله نشانگر این است که تحقق سلامت در جامعه نیازمند تلاش بسیار بیشتر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همچنین از مشارکت تمامی خانه های بهداشت، پایگاه های پزشک خانواده و مراکز خدمات جامع سلامت، ایستگاه های سیار و مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی در این طرح خبر داد و از مردم استان فارس خواست تا برای مشارکت در این طرح ملی و دریافت خدمات رایگان پیشگیری و تشخیص به موقع بیماری های دیابت و فشارخون بالا، در مدت زمان تعیین شده به مراکز یاد شده مراجعه کنند.

برچسب ها: تست ، دیابت ، فشارخون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار