امسال متوسط عملکرد مزارع زعفران در استان ۶ کیلوگرم در هر هکتار است.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ 21 November 2023

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه عملیات برداشت وفرآوری زعفران از اواخر مهرماه در مناطق سردسیر آغازشده گفت: استان اصفهان رتبه چهارم در تولید محصول زعفران را به خود اختصاص داد.
احمدرضا رییس زاده افزود:سطح زیرکشت زعفران بیش از ۱۸۰۰ هکتار است که بیش از ۱۰ تن محصول برداشت شده و نسبت به سال گذشته ۵۰۰ کیلو گرم افزایش داشته است.
وی ادامه داد:متوسط عملکرد مزارع زعفران در استان ۶ کیلوگرم در هر هکتا ر است که در مقایسه با میانگین کشور ۳.۵ کیلو گرم بوده قابل توجه است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اضافه کرد:شهرستان‌های نطنز با سطح ۳۵۰ هکتار، تیران و کرون ۲۵۰ هکتار، نجف آباد ۱۷۰ هکتار، کاشان ۱۱۰ هکتار، آران وبیدگل ۱۰۵ هکتار و اردستان ۱۰۰ هکتار به ترتیب بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص دادند.
وی گفت:امور باغبانی جهاد کشاورزی استان برای حمایت از توسعه کشت و فرآوری زعفران همه ساله اقدام به برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌ها، و بازدید علمی، آموزشی، و خدمات تامین پیاز را برای زعفران کاران انجام می‌دهد.
رییس زاده بیان کرد:به منظور تکمیل زنجیره ارزش زعفران برای اولین بار در استان کشت قراردادی و کارگاه خرید وبسته بندی محصول زعفران از زعفرانکاران استان راه اندازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار