استاندار خراسان شمالی گفت: برگزاری مسابقات قرآن زمین‌ساز ایجاد فرهنگ قرآنی زندگی جوانان است.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹ 30 November 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی در آیین افتتاح چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بجنورد، با تشکر از تمام دست اندرکاران برگزاری این مراسم معنوی و مسابقات در خراسان‌شمالی، اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن زمینه ساز ایجاد فرهنگ قرآنی و انس بیشتر نسل جوان با کلام وحی در زندگی است.

وی گفت: قرآن هدایت است و اکنون که استان به برگزاری این مراسم قرآنی مزین شده است باید زمینه قرآنی شدن فرزندان، خانواده‌ها و به ویژه نسل جوان را بیش از پیش فراهم کنیم و آنان را با کلام وحی آشنا و مانوس نماییم.

رئیس این دوره از مسابقات قرآن کریم، افزود: با پشتیبانی، ولی فقیه در استان و سایر مسوولان، افتخار این میزبانی برای استان فراهم شده و خدای را سپاس می‌گوییم که این توفیق را به استان باب الرضا، گنجینه فرهنگ‌ها و معرفت ها؛ خراسان شمالی ارزانی داشت.

وی با بیان اینکه ممارست و تمرین برای فهم زبان قرآن الزامی است، گفت: در تمامی موضوعات مختلف می‌توانیم به قرآن به عنوان یک راهنما تکیه کنیم.

استاندار خراسان‌شمالی برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم را مایه برکت استان و انوار این رویداد را موجب توسعه و پیشرفت استان خواند و اظهار امیدواری کرد: در پرتو آیات روح بخش قرآن کریم بیش از پیش شاهد رشد و اعتلای فرهنگ قرآنی و اسلامی در این خطه به ویژه در میان جوانان و نوجوانان باشیم.

وی این مسابقات را سبب برکات و پیشرفت استان دانست و گفت: از همه مسؤلان و دستگاه‌ها و صنایع و مجریان و ... نیز که از این مراسم معنوی استقبال کرده و به آن کمک کردند قدر دانی می‌کنم.



استاندار خراسان‌شمالی افزود: اهالی خراسان‌شمالی در تمام زمینه‌های فرهنگی و قرآنی و به ویژه ولایت مداری زبانزد هستند و قطعا برگزاری مسابقات قرآنی موجب برکات و پیشرفت بیشتر استان خواهد شد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار