شهروندان اصفهانی با مراجعه به سامانه اصنو گواهی شناسنامه فنی ساختمان را به‌صورت برخط دریافت کنند.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ 28 November 2023

قائم‌مقام شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به دستورالعمل اجرای ماده ۲۲ قانون پیش فروش ساختمان مصوب ۱۳۸۹ و بند «د» ماده «۱» آئین‌نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۹۳، شهرداری‌ها باید برای هر واحد، شناسنامه فنی جداگانه‌ای صادر کنند.
عباس افرادی افزود: شهرداری اصفهان برای جاری‌سازی آخرین مصوبات مجلس شورای اسلامی خدمت جدیدی را در اختیار شهروندان قرار داده تا با مراجعه به سامانه هوشمند توسعه شهری (اصنو) و با استفاده از فایل‌های راهنمای بارگذاری شده، گواهی مربوطه را دریافت کنند.
او گفت: شهروندان پس از دریافت گواهی فنی ساختمان، به مهندسان طراح و ناظر ساختمان مراجعه و پس از دریافت تاییدیه نهایی رئیس اداره شهرسازی منطقه، برای تنظیم سند پیش فروش به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کنند.
آقای افرادی افزود: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه اصفهان من، با استفاده از لینک قرار داده شده در سربرگ اصلی شهرسازی، خدمت «شناسنامه فنی ساختمان» را انتخاب و گردش کار و نحوه انجام آن را مشاهده کنند.
وی گفت: شهروندان پس از ورود به سامانه، ثبت درخواست اولیه انجام می‌دهد و با درج کد نوسازی پلاک و طی مرحله اعتبارسنجی سامانه، اجازه عبور از گام کد نوسازی به شرط اینکه پلاک دارای پروانه معتبر از حیث زمان باشد را پیدا می‌کند.
قائم‌مقام شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: پس از این مرحله مالک بعد از دریافت گزارش شناسنامه فنی ساختمان و تکمیل فرم، با مراجعه به مهندسان طراح و سپس ناظران طرح (برق، مکانیک و سازه) یا مهندس ناظر هماهنگ‌کننده خود، به رئیس اداره شهرسازی منطقه مراجعه می‌کند و پس از دریافت تائیدیه و ثبت گواهی در دبیرخانه، می‌تواند به دفاتر اسناد رسمی برای تنظیم سند پیش‌فروش آپارتمان مراجعه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار