سالانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هکتار به باغ‌های پسته استان اضافه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ 29 November 2023

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: زمان کاشت درخت پسته تا باروری آن شش یا هفت سال طول می‌کشد که این موجب افزایش هزینه اولیه کاشت این نوع درخت می‌شود، اما در عوض سوددهی پسته به اندازه‌ای است که باغداران راغب به کشت آن باشند.

مرادمند افزود: کشاورزان بهتر است بخشی از زمین‌های خود را به کشت این درخت اختصاص دهند و در بقیه زمین خود کشت زراعی داشته باشند تا در بازه زمانی بارور شدن درخت پسته بتوانند هزینه‌های خود را تامین کنند.

وی گفت: برای بهبود عملکرد باغ‌های پسته، اقداماتی نظیر حذف باغ‌های درجه ۳ و غیر اقتصادی، اصلاح ارقام در باغ‌های برخی از مناطق استان با روش پیوند سرشاخه کاری، اصلاح سامانه آبیاری و تغذیه و اصلاح تعداد و رقم گرده افشان در حال اجراست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه عمده ارقام پسته تولیدی شامل احمد آقایی، اکبری، کله قوچی واوحدی است، افزود: مناطق عمده تولید این محصول، شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، نایین، کاشان، شاهین شهر و برخوار است.

وسعت باغ‌های پسته استان، حدود ۱۷ هزار و ۵۷۵ هکتار است که از این میزان، پنج هزار و ۳۸۵ هکتار در مرحله قبل از باروری قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار