دفتر نخست وزیری اسرائیل امروز شنبه، دوم دسامبر اعلام کرد که مذاکرات مربوط به توافق آتش‌بس جدید در نوار غزه به بن‌بست رسیده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 02 December 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: رئیس موساد به اعضای هیات اسرائیلی که امروز برای تمدید آتش‌بس به قطر سفر کرده بودند، پس از به بن بست رسیدن این مذاکرات دستور داده تا فوراً از دوحه به سوی تل‌آویو برگردند.

خبرگزاری «رویترز» امروز به نقل از یک منبع خبر داد که تیمی از موساد برای گفت‌وگو درباره ازسرگیری آتش‌بس غزه در دوحه حضور دارد و با میانجیگری قطر، بر آزادی احتمالی دسته‌های جدید «گروگان‌های اسرائیلی» و پارامترهای جدید آتش‌بس تمرکز دارد.

پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» امروز به نقل از رسانه‌های عبری نوشت: یک منبع سیاسی اسرائیلی اعلام کرد که تل‌آویو برای آتش‌بس‌های بیشتر آماده است و درباره زندانیان پای مذاکرات می‌نشیند؛ توپ هم‌اکنون در زمین حماس است.

رسانه‌های اسرائیلی، «یحیی السنوار»، رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه، را «بلای جان اسرائیلی‌ها» توصیف و تاکید کردند که «حماس موفق شده است، نشان دهد در شمال نوار غزه شکست نخورده است».

با وجود آنکه مقامات تل‌آویو مدعی شده‌ بودند مذاکرات آتش‌بس به دلیل امتناع حماس از آزادی ۱۰ اسیر زن به شکست منجر شده است، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با رد این ادعا و «دروغ» خواندن آن، تاکید کرد تل‌آویو از قبل تصمیم خود برای انجام عملیات در غزه را گرفته بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار