زمزمه‌ها و شایعات در خصوص رأی پرونده‌های پرسپولیس و سپاهان در استیناف و استقلال و تراکتور در انضباطی به اوج خود رسیده، عدم صدور رأی در زمان مناسب از سوی این کمیته‌ها باعث شده با گذشت 11 هفته از لیگ برتر همچنان جدول لیگ و تیم‌ها در بلاتکلیفی کامل به سر ببرند.
کد خبر: ۱۱۴۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ 03 December 2023

 فدراسیون فوتبال پیش از آغاز فصل جاری لیگ برتر با تشکیل کمیته‌ نظارت بر سقف قراردادها سعی کرد سر و سامانی به اوضاع آشفته قراردادها در فوتبال ایران بدهد. جایی که برای تمام باشگاه‌های لیگ برتری سقف قرارداد تعیین و قوانین مختلفی برای عقد قرارداد با بازیکنان گذاشته شد.

این قوانین که فی‌نفسه و با وجود تمام ایرادها برای فوتبال رو به ورشکسته ایران ضروری به نظر می‌رسید، به دستمایه‌ای برای شکایت باشگاه‌ها علیه یکدیگر و موضع‌گیری مدیران تبدیل شده است. اتفاقی که در همان هفته‌های ابتدایی برای سپاهان رخ داد و پس از بررسی پرونده‌های تخلفات این باشگاه، سپاهانی‌ها در تاریخ 22 شهریورماه و با حکم کمیته انضباطی به کسر چهار امتیاز و جریمه 40 میلیاردی محکوم شدند.

پس از زردپوشان اصفهانی، نوبت به پرسپولیسی‌ها رسید تا با شکایت رقبا و بررسی قرارداد بازیکنان، در تاریخ 17 مهرماه حکم کمیته انضباطی علیه سرخپوشان صادر و این تیم به کسر یک امتیاز و جریمه 10 میلیاردی محکوم شود.

پس از این احکام، هر دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس پرونده خود را برای بررسی مجدد به کمیته استیناف ارجاع دادند اما در کمال تعجب با گذشت حدود سه ماه از پرونده سپاهان و دو ماه از پرونده پرسپولیس، هیچ حکمی برای این دو پرونده مهم صادر نشده است!

در عین حال از هفته‌ها پیش بحث تخلف دو باشگاه استقلال و تراکتور نیز بر سر زبان‌ها افتاد و در ادامه با شکایت چند باشگاه، این دو پرونده نیز به کمیته انضباطی ارجاع شد اما برخلاف دو پرونده قبلی، کمیته انضباطی در صدور رأی استقلال و تراکتور صبوری بیشتری به خرج داده است. موضوعی که به شدت صدای رقبای تهرانی و اصفهانی این دو باشگاه را درآورده و هر روز اعتراض جدیدی در این باره به گوش می‌رسد. کمیته انضباطی پس از چند نوبت بررسی، هفته گذشته در نامه‌ای به باشگاه‌های شاکی اعلام کرده مدارک خود درباره تخلف باشگاه استقلال و تراکتور را به این کمیته ارسال کنند.

پیگیری‌ها درباره دلیل عدم صدور رأی پرونده‌های استقلال و تراکتور در کمیته انضباطی و پرونده‌های پرسپولیس و سپاهان در کمیته استیناف نشان می‌دهد ظاهراً این دو کمیته مستقل فدراسیون فوتبال در انتظار این هستند که کمیته دیگر ابتدا رأی پرونده‌های خود را صادر کند! دلیلی عجیب اما واقعی. اینگونه گفته می‌شود که کمیته انضباطی در انتظار صدور رأی از سوی استیناف است تا ببیند سرنوشت آرای صادر شده چه خواهد شد و تا چه حد آرای این کمیته تغییر خواهد کرد. از سوی دیگر کمیته استیناف در انتظار این است که کمیته انضباطی پرونده سایر باشگاه‌ها را ارسال کند تا به یکباره تصمیم بگیرد.

در حالی که زمزمه‌ها و شایعات در خصوص رأی پرونده‌های پرسپولیس و سپاهان در استیناف و استقلال و تراکتور در انضباطی به اوج خود رسیده، عدم صدور رأی در زمان مناسب از سوی این کمیته‌ها باعث شده با گذشت 11 هفته از لیگ برتر همچنان جدول لیگ و تیم‌ها در بلاتکلیفی کامل به سر ببرند. فدراسیون فوتبال باید یک‌بار برای همیشه تکلیف قانون جدید و نحوه برخورد با متخلفان را روشن و با اعلام رأی نهایی، حاشیه‌ها و جنجال‌ها در این خصوص را جمع کند و تکلیف نهایی لیگ هم مشخص شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار