مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال سازمان آب و برق خوزستان از تعمیر اساسی ۷ دستگاه الکتروپمپ در ایستگاه های پمپاژ شماره یک و دو دشت اوان در شبکه آبیاری کرخه شمالی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ 19 November 2023

تابناک خوزستان: به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، ” محسن سعادت فر” گفت: ۳ دستگاه الکتروپمپ ۵۲۰ کیلوواتی در ایستگاه شماره ۱ پس از تعمیر اساسی، نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت که هم اکنون، پایداری ایستگاه در شرایط مطلوبی قرار داشته و نگرانی کشاورزان منطقه در خصوص آبیاری محصولات زراعی رفع شده است.

وی بیان کرد: همچنین به منظورافزایش ظرفیت آبدهی ایستگاه شماره ۲ اوان،  ۴ دستگاه الکتروپمپ ۲۰۰ و  ۵۲۰ کیلو وات این ایستگاه نیز تعمیر و راه اندازی شده است.

سعادت فر به دیگر اقدامات انجام شده در راستای افزایش پایداری ظرفیت آبدهی ایستگاه پمپاژ شماره یک اشاره کرد و افزود: تعمیر اساسی و تعویض قطعات ۲ دستگاه تابلوی برق ۷۹۰ ولت، طراحی و نصب رله های حفاظتی جدید جهت کنترل ۲ دستگاه الکتروپمپ و طراحی و اجرای سیستم گراند (اتصال زمین) به همراه تعویض فیوزها و برقگیرهای ۳۳ کیلوولت حفاظتی ورودی ایستگاه از مهمترین فعالیت های تعمیراتی بوده است.

ایستگاه شماره یک دشت اوان در ۲۳ کیلومتری جاده اندیمشک به دهلران و در بالا دست پل نادری بر روی رودخانه کرخه احداث شده که از طریق ۷ دستگاه الکتروپمپ، آب کانال های اصلی و درجه یک را با ظرفیت ۹/۹ مترمکعب بر ثانیه تامین می کند.

ایستگاه پمپاژ شماره دو در فاصله ۱۲ کیلومتری ایستگاه پمپاژ شماره یک و بعد از سه راهی فکه  واقع شده که از طریق ۲۰ دستگاه الکتروپمپ با ظرفیت آبدهی ۵/۷۶ مترمکعب بر ثانیه، آب چهار کانال را تامین می نماید.

حدود ۱۱ هزار هکتارزمین زراعی بصورت ناخالص تحت پوشش ایستگاه های پمپاژ دشت اوان قرار دارد.

برچسب ها: تعمیرات ، پمپاژ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار