رویداد ملی کارآفرینی پته سیرجان با ارائه بیش از ۱۰۰ اثر نمایشگاهی و با حضور ۷۴۳ هنرمند پته‌دوز از تاریخ دهم آذرماه آغاز شده و تا ۱۵ همین ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴ 04 December 2023

به گزارش تابناک کرمان، محمدعلی ایران‌نژاد اظهار داشت: ازجمله هنر‌هایی که با الوان رنگارنگ و طرح‌های انتزاعی و بی‌تکرار توانسته جای خود را در میان انواع هنر‌های این مرز و بوم نمایان کند، هنر پته‌دوزی است.

مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری معراج اندیشه سیرجان افزود: پته هنری که انس و الفت ماندگاری با مردمان شهر سیرجان دارد و سر انگشتان زنان هنرمند این دیار با نقوش برگرفته از محیط طبیعی و تاثیرات فرهنگ و آیین‌های زندگی خود به ارزش و اعتبار آن صد چندان افزوده‌اند.

ایران‌نژاد عنوان کرد: درحال حاضر برای ارج‌گذاری به هنر پته‌دوزی در راستای حفظ و انتقال آن به نسل‌های آینده و از حاشیه به متن درآوردن این هنر، موسسه فرهنگی و هنری معراج اندیشه گل گهر سیرجان بر آن شده است تا با همیاری سایر حوزه‌های هنری و فرهنگی از جمله اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان رویداد ملی کارآفرینی پته را در شهر سیرجان برگزار کند.

به گزارش فارس: رویداد ملی کارآفرینی پته سیرجان با ارائه بیش از ۱۰۰ اثر نمایشگاهی از بین یک‌هزار و ۲۱۶ آثار هنری ارسالی به دبیرخانه و در سه بخش اقتصادی (شامل ۶۳ رزومه فعالین و ۷۴ ایده کسب و کار) و دانش‌آموزی مشارکت ۲۶۰ نفر و علمی (شامل ۶ کتاب و ۱۴ مقاله علمی) و با حضور ۷۴۳ هنرمند پته‌دوز از تاریخ دهم آذرماه آغاز شده و تا ۱۵ همین ماه ادامه دارد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار