مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: رهاسازی آب به تالاب گاوخونی نتیجه یک عملکرد جمعی در استان بود که قوه قضاییه بسیار خوب عمل کرد و استاندار نیز پای این کار ایستاد.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲ 03 December 2023

احمدرضا لاهیجان زاده در حاشیه بازدید از جریان آب رهاسازی شده به سمت تالاب گاوخونی افزود: از مجموعه شرکت آب منطقه ای هم تشکر داریم که شرایطی را فراهم آورد تا سهمیه تالاب با رهاسازی آب برای کشاورزان تامین شود.

وی گفت: از شب گذشته و نزدیک به ۲۰ ساعت قبل آب با دبی مناسبی به «شاخ کنار» رسیده است. دبی آب حدود ۹ مترمکعب بر ثانیه است و پیش بینی می‌کنیم این دبی در روزهای آتی حفظ شود.

وی ادامه داد: امیدواریم آب نسبتا مناسبی را در پاییز به تالاب برسانیم تا رطوبت در کف این تالاب شکل گیرد و یکی از کانون های گرد و غبار در منطقه را فعلا مهار کنیم.

لاهیجان زاده گفت: امیدواریم بتوانیم با هماهنگی شرکت آب منطقه ای و بارش نزولات الهی۲ نوبت دیگر در زمستان و بهار شاهد رهاسازی حق آبه محیط زیست باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان تاکید کرد: لازم است از کشاورزان نیز قدردانی ویژه داشته باشیم که پس از رهاسازی آب از سد رودشتین بسیار با ما همکاری داشتند و اجازه دادند که آب به صورت کنترل شده به این منطقه برسد.

لاهیجان زاده درخصوص میزان آبگیری گاوخونی در این نوبت رهاسازی آب گفت: احتمالا حدود یک هفته آب را در این منطقه خواهیم داشت و پس از آن با اندازه گیری و دبی سنجی می توانیم گزارش دهیم که تا چه میزان از تالاب در این نوبت آبگیری شده است.

وی با اشاره به شکایت صورت گرفته از شرکت آب منطقه ای درخصوص تامین حق آبه تالاب گاوخونی گفت: با توجه به عدم رهاسازی حق آبه تالاب در سال های متمادی ناگزیر شدیم که برای احقاق حق و عمل به قانون شکایت کنیم که با همراهی خوب دستگاه قضا به نتیجه رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار