ابراهیم فیروزی دبیر مسابقات دوچرخه‌سواری
امسال سی ام دوره مسابقات تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان به صورت منظم برگزار شد و برای نخستین بار سطح این رقابت‌ها به نیمه حرفه‌ای ارتقا یافته بود و احتمال دارد در آینده نزدیک این رقابت‌ها به صورت حرفه‌ای برگزار شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 18 October 2015

به گزارش  تابناک تبریز ، ابراهیم فیروزی دبیر مسابقات دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان در کنفرانس خبری به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در جمع خبرنگاران دلایل تغییر نام تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: نام تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان تغییر یافته و علت این تغییر نام درخواست کشور جمهوری آذربایجان به اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری بوده است.

وی گفت: کشور جمهوری آذربایجان از چند سال پیش مسابقات بین المللی دوچرخه سواری با نام علی اف برگزار میکرد ولی اخیرا تصمیم گرفته مسابقات تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری علی اف تغیر نام یافته و به نام کشور خود آذربایجان کرده واین درخواست برگزاری تور بین‌المللی آذربایجان را به اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری (UCI) می‌کند

و چون براساس قوانین اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری (UCI) نام گذاری برای تورها دوچرخه سواری براساس کشور اولویت دارد لذا اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری (UCI) بر اساس اعتراض جمهوری آذربایجان به فدراسیون بین المللی دوچرخه سواری در خصوص نام این تورما نیز نام تور را به تور ایران - آذربایجان تغییر دادیم تا این تور بزرگ را در داخل کشور نیز ارتقا دهیم و به همین دلیل نام ایران و آذربایجان را تلفیق کردیم.

وی افزود برای ما نیز فرصتی شد که نام تور خود را با حفظ کلمه آذربایجان تغییر دهیم و چه بسا امکان داشت در صورت قصور ما، نام تور بین‌المللی ایران به مسابقات دیگری اختصاص می‌یافت.

دبیر تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان گفت: بعد از مسابقات جام جهانی فوتبال و المپیک، معتبرترین رقابت‌ها مربوط به مسابقات دوچرخه‌سواری تور دو فرانس است که مربوط به کشور فرانسه بوده و سایر ممالک نیز با نام کشور خود مسابقات تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری برگزار می‌کنند که می‌توان به اسپانیا و ژاپن اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار