مدیرکل امور عشایر استان ایلام:
مدیرکل امور عشایر استان ایلام از تمدید نمایشگاه گردشگری "زاگرس‌نشینان" در ایلام تا ۲۰ آذر خبر داد و گفت: دهکده دائمی گردشگری و عرضه محصولات عشایری استان ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰ 09 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدجواد خانزادی با بیان اینکه زمان فعالیت این نمایشگاه و جشنواره با توجه‌ به استقبال مردم تا ۲۰ آذر ماه تمدید شد، اظهار کرد: این نمایشگاه و جشنواره باهدف توانمندسازی جوامع محلی عشایری و هنرمندان صنعتگر برای نخستین بار به میزبانی استان ایلام و با مشارکت ۱۱ استان از ناحیه رویشی زاگرس برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در ۵۴ غرفه و سیاه‌چادر برپا شده است که در آن عشایر و صنعتگران هنرمند محصولات تولیدی خود اعم از خوراکی، صنایع‌ دستی و سوغات محلی خاص استان خود را عرضه کرده‌اند، گفت: یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه، زمینه‌سازی برای ایجاد یک دهکده دائمی گردشگری و عرضه محصولات عشایری استان در این مکان است.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام با تأکید بر اینکه تنوع تولیدات عشایر وجود یک بازارچه دائمی را در استان ضروری کرده، تصریح کرد: مکان کنونی نمایشگاه و جشنواره زاگرس‌نشینان محل مناسبی برای ایجاد دهکده گردشگری و بازارچه دائمی محصولات عشایری استان است.

خانزادی تأکید کرد: استان ایلام ۹۰۰۰ خانوار عشایری با ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک‌وسنگین را در اختیار دارند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار