رئیس مرکز آموزش شهروندی پلیس راهور استان فارس با بیان اینکه استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند تا ۸۵ درصد ، تصادفات منجر به فوت را کاهش دهد، گفت سرعت غیر مجاز، حرکات نمایشی و عبور از گذر گاه‌های عابر پیاده، مهمترین دلیل تصادفات موتورسواران است .
کد خبر: ۱۱۴۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ 10 December 2023
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس مرکز آموزش شهروندی پلیس راهور استان فارس گفت: ۶۷ درصد از فوتی‌ها ناشی از تصادفات درون شهری  موتورسواران هستند .
سرهنگ دهقانی افزود : علی رغم اینکه تنها ۱۵ درصد شهروندان از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، اما در تعداد فوتی های ناشی از تصادفات سهم ۶۷ درصدی دارند .
وی با بیان اینکه استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند تا ۸۵ درصد ، تصادفات منجر به فوت را کاهش دهد، گفت سرعت غیر مجاز، حرکات نمایشی و عبور از گذر گاه‌های عابر پیاده، مهمترین دلیل تصادفات موتورسواران است .
 مدیر صندوق تامین خسارت‌های بدنی فارس هم از اهدا کلاه ایمنی به موتورسواران خبر داد و گفت: افرادی که در آزمون گواهی نامه موتور سیکلت  پذیرفته شوند و دارای بیمه نامه باشند به آن‌ها کلاه ایمنی اهدا می شود .
منفرد، هدف اصلی از اجرای این طرح را­، ترغیب موتورسواران فاقد بیمه نامه شخص ثالث به اخذ بیمه نامه و پیشگیری از زیان‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از حوادث رانندگی از طریق تعمیم بیمه و گسترس فرهنگ رانندگی ایمن در جامعه برشمرد
وی گفت: بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم بیمه شخص ثالث موتور سیکلت‌ها و ماشین آلات کشاورزی فاقد بیمه نامه تا ۱۲ دی ماه ادامه خواهد داشت.
 
برچسب ها: تصادف ، موتورسواران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار