رئیس موزه تاریخ علوم اردبیل گفت:‌ تاکنون 40 اثر از سیر تحول علوم در استان اردبیل گردآوری شده تا در موزه تاریخ علوم اردبیل در معرض دید گذاشته شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴ 18 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد انوار عصر امروز در مراسم پایانی یازدهمین نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری کشورمان در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: روند مذاکرات برای برگزاری مشترک این نمایشگاه از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده و جلسات هماهنگی و عقد قرارداد نهایی در تابستان سال‌جاری بین دو مؤسسه انجام و مراحل اجرایی، پشتیبانی و هماهنگی‌‌های استانی آن ادامه یافت.

وی تصریح کرد: در طول یک هفته برگزاری نمایشگاه طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش استان و همچنین دانشکده‌های داخل دانشگاه و نیز تبلیغات شهری مناسب در میادین، بلوارها و نقاط پرتردد و حمایت و مشارکت سازمان‌های دولتی و غیردولتی استان، گروه‌های مختلف بازدیدکننده در رده‌های سنی و تحصیلی مختلف در حدود چهار هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که در نوع خود بی‌سابقه بوده و رکورد سه هزار نفری بازدیدهای قبلی این نمایشگاه در استان‌های دیگر را شکست.

رئیس موزه تاریخ علوم اردبیل گفت: این نمایشگاه که با حمایت معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه برگزار شد، حدود 40 اثر از فناوری‌های بومی و قدیمی ایران در زمینه‌های شیمی، مکانیک جامدات و سیالات، نجوم و همچنین فناوری‌های نوین جهانی در زمینه‌های فیزیک، اپتیک و مکانیک از طرف موزه علوم و فناوری ج. ا. ایران و در کنار آن نیز حدود 40 اثر از سیر تحول تجهیزات نوشتاری، رایانه و تابلو عکس‌های قدیمی از تاریخ دانشگاه محقق اردبیلی و آموزش و پرورش استان از سوی موزه تاریخ علوم اردبیل در فضایی به مساحت حدود یک‌هزار متر مربع در سالن تربیت بدنی دانشگاه در معرض نمایش گذاشته شد.

انوار افزود: فضای این نمایشگاه با توجه به ماهیت تجهیزات آن تعاملی بوده و توسط کارشناسان و دانشجویان آموزش‌دیده به کلیه بازدیدکنندگان اعم از گروه‌های هدفمند و یا انفرادی کاملاً توضیح داده شد و بازدید‌کنندگان با کاربرد تجهیزات موجود به صورت تعاملی آشنا شدند.

وی بیان کرد: با توجه به تنوع گروه‌های هدف و بازدیدکننده از کودکان خردسال تا دانشجویان و همچنین معلمان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نحوه توضیحات و بیان عملکرد تجهیزات بسته به شرایط سنی و همچنین اطلاعات پیش زمینه مخاطب از سطح مبتدی تا پیشرفته متغیر بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار