معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: رهاسازی آب از سد رییسعلی دلواری با هدف آبیاری اراضی زراعی شبکه آبیاری شبانکاره در سال آبی 1403-1402 آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴ 11 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالطیف عباسی‌نژاد معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر در این رابطه، اظهار داشت: بر اساس مصوبات کارگروه الگوی کشت استان بوشهر و تعیین برنامه منابع و مصارف شبکه‌های آبیاری استان، از صبح روز گذشته ۱۹ آذر رهاسازی آب از سد رییسعلی دلواری صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اقدامات پیش‌فصل آبیاری، عنوان کرد: به‌منظور انتقال و توزیع بهینه آب در سامانه انتقال و شبکه‌های آبیاری، عملیات نگهداری، تعمیرات و لایروبی کانال‌ها از تابستان سال جاری توسط شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر اجرایی شده و به پایان رسیده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: شبکه آبیاری شبانکاره دارای ۲۴ کیلومتر سامانه انتقال، ۱۸ کیلومتر کانال اصلی و بیش از ۱۰۰ کیلومتر کانال فرعی است که حفظ و نگهداری آن در برابر تخریب‌های طبیعی و حوادث، مستلزم حجم کار زیاد و صرف اعتبارات فراوان است.

وی یادآور شد: از کشاورزان محترم محدوده شبکه آبیاری شبانکاره درخواست می‌شود برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده در کارگروه الگوی کشت استان و برنامه توزیع به‌موقع آب در این شبکه، جهت تنظیم قرارداد تحویل آب به اداره آبیاری بخش شبانکاره مراجعه کنند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار