طرح مطالعات آبخیزداری در ۷ شهرستان استان اصفهان در دست اجراست.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸ 09 December 2023

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: هم اکنون مطالعات آبخیزداری در قالب هفت طرح در شهرستان‌های کوهپایه، هَرَند، چادِگان، اردستان و نایین با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.
حسین یاری با اشاره به اینکه طرح‌های مرتبط با کنترل، مهار و استفاده از سیلاب‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: برای اجرای طرح‌های مطالعاتی، به اعتبار بیشتری نیاز است.
وی گفت: اولویت اجرای این طرح‌ها با توجه به وضعیت سیلاب‌ها، احتمال وقوع خطر و نیاز نواحی ارزیابی می‌شود.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان افزود: جلوگیری از وقوع سیلاب، حفظ اراضی کشاورزی، پوشش گیاهی و محیط زیست، حفاظت از منازل مسکونی و تاسیسات شهری و روستایی، تغذیه سُفره‌های آب زیرزمینی و قنات از مزایای اجرای طرح‌های آبخیزداری شامل بند‌های سنگی، ملاتی و خاکی، پخش سیلاب و انواع دیگری از این دست سازه‌هاست.
استان اصفهان با ۲۸ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل (معادل چهار درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع (معادل ۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان (معادل ۳۲ درصد) دربرگرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار