مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان مرکزی گفت:صنایع اراک در آلودگی هوای این شهر سهم ۴۳ درصدی دارند و نظارت بر این بخش تشدید یافت.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰ 13 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،یوسفی روز چهارشنیه اظهار داشت:با توجه به سرد شدن هوا، گشت و پایش شبانه‌روزی صنایع، معادن و واحدهای صنفی استان مرکزی با جدیت انجام و تا اواخر بهمن‌ماه دنبال می‌شود.

وی بیان کرد:این آمار بر اساس مطالعات سیاهه انتشار آلودگی کلانشهر اراک است و ۵۷ درصد دیگر نیز مربوط به منابع متحرک و مصارف خانگی از جمله خودروها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: در این پایش‌ها وضعیت آلایندگی هوا به لحاظ کارکرد صحیح و کامل بودن سیستم‌های کنترلی بررسی می‌شود و وضعیت خروجی پساب، فیلتراسیون، سیستم پایش آنلاین، نحوه مدیریت پسماند و خوداظهاری واحدهای صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد که با توجه به عدم رعایت الزامات زیست محیطی از جمله خاموش کردن فیلترها و یا رهاسازی پساب به اراضی مجاور، اخطاریه‌های زیست محیطی لازم داده می‌شود.

یوسفی یادآور شد: تعداد روزهای آلاینده هوای اراک در سال گذشته به ۱۳۸روز و از ابتدای امسال تاکنون به۱۰۱ روز رسیده که بیانگر افزایش پنج درصدی است.

وی گفت: در راستای اجرای قانون هوای پاک، حدود ۱۸ دستگاه اجرایی متولی و مسئول هستند و اقدامات کنترلی سازمان حفاظت محیط زیست بر روی صنایع آلاینده به تنهایی و بدون افزایش مشارکت اجتماعی در داشتن هوایی پاک و سالم موثر نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار