معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه طبق اعلام مرکز آمار شاهد کم‌ترین نرخ بیکاری ظرف 3 دهه اخیر هستیم، گفت: نرخ بیکاری تابستان امسال ۷ و ۹ دهم درصد عنوان شده؛ در حالی که نرخ مشارکت اقتصادی ۶ درصد افزایش یافته یعنی کاهش نرخ بیکاری حاصل جنب و جوش بازار کار است و این اتفاق خوبی است.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱ 13 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، محمود کریمی بیرانوند امروز عصر در جلسه پیشنهادات سفر وزیر کار به لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه کار‌های کارشناسی خوبی در حوزه شناسایی ظرفیت‌های استانی انجام شد، اظهار کرد: نرخ خالص اشتغال ۹۰۷ هزار بوده که رقم قابل توجهی است، ما شاهد کاهش ۱.۲ نرخ بیکاری فارغ التحصیلان، کاهش نرخ بیکاری ۱.۸ زنان، کاهش یک درصد بیماری اشتغال ناقص و کاهش ۵ درصدی نرخ بیکاری در روستا‌ها بوده‌ایم.

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه آخرین نرخ بیکاری کشور که مرکز آمار منتشر کرده است مربوط به تابستان امسال است، اظهار کرد: طبق آمار شاهد کمترین نرخ بیکاری ظرف سه دهه اخیر بودیم، نرخ بیکاری ۷.۹ درصد عنوان شده است، در حالی که نرخ مشارکت اقتصادی نیز ۶ درصد افزایش پیدا کرد، یعنی این کاهش نرخ بیکاری حاصل جنب و جوش بازار کار است و این اتفاق خوبی است.

به گفته وی نرخ بیکاری در ۲۱ استان کاهشی در ۲۵ استان تک رقمی، ۱۹ استان ۷ درصد به پایین، دو استان ۵ درصد، ۱۰ استان ۶ درصد است.

معاون اشتغال وزارت کار گفت: این کاهش بیکاری نشان می‌دهد که بازار کار روند خوبی پیدا کرده است، اما به نقطه پایدار و مطلوب نرسیده‌ایم.

کرمی بیرانوند، اما هدف گذاری اشتغال وزارت کار را یک میلیون و ۸۸ هزار عنوان کرد و گفت: تاکنون ۸۵ درصد یعنی ۹۲۰ هزار این هدف گذاری محقق شده است، هدف گذاری در لرستان ۲۹ هزار و ۵۴۴ نفر بوده که ۲۱ هزار و ۳۳۶ نفر آن محقق شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم اقدامات ویژه‌ای از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه سرمایه‌گذاری، آسیب‌های اجتماعی، ایجاد اشتغال و امورات فرهنگی ورزش انجام بشود. پروژه‌های پیشنهاد شده مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات خوبی داشت و تا قبل از سفر وزیر این مصوبات چکش کاری می‌شوند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار