آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید قم، گفت: آموزش و پرورش در کنار توجه و اهتمام به مساله تعلیم و تربیت نگاه ویژه‌ای به امر مهارت‌های فردی دانش‌آموزان داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱ 14 December 2023

به گزارش تابناک قم، آیت الله نوری همدانی روز پنجشنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: مهارت آموزی یکی از نیازهای مهم کشور در مدارس و مقاطع مختلف تحصیلی است.

وی با بیان اینکه معلمی یکی از مشاغل مقدس و قابل احترام در منطق دینی است، گفت: آنچه در مدارس و نظام تعلیم و تربیت انجام می‌گیرد در حقیقت سرمایه‌گذاری برای آینده کشور و بستری برای انسان‌سازی در نسل جوان است.

وی اضافه کرد: توجه به ساحت فطرت در امر تعلیم و تربیت بسیار حائز اهمیت است و اگر آموزش و تربیت بر اساس آن شکل بگیرد در بین افراد مختلف اثرگذار خواهد بود.

وی با تاکید دوباره بر اهمیت توجه به ویژگی‌های فطرت در امر تعلیم و تربیت، افزود: هدایت‌ نظام تربیتی بر مبنای ویژگی‌های فطری و خلقت بشر، در حکم شاه کلید مباحث تعلیم و تربیتی است.

این مرجع تقلید ادامه داد: در مباحث و مسایل فرهنگی نیز باید اساس برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای ویژگی‌های فطری باشد و همزمان لازم است تا نسبت به استعدادهای مختلف افراد و سلایق گوناگون نیز مورد توجه قرار بگیرد.

وی خودسازی در امر تربیت را مهم دانست و گفت: خودسازی در تعالیم دینی یکی از ابعاد مهم تربیتی است که باید در آموزش و پرورش هم به خصوص در مورد معلمان آن را پرورش داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار