آیین توزیع 20 هزار بسته نوشت افزار ایرانی اسلامی میان دانش آموزان مناطق محروم حاشیه تاسیسات نفت استان خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ 16 December 2023

تابناک خوزستان: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفت خیز، آیین اهدای بسته های نوشت افزار به دانش آموزان مناطق محروم حاشیه تاسسات نفت جنوب، امروز شنبه 18 آذرماه با حضور رئیس روابط عمومی و جمعی از کارکنان مناطق نفتخیز جنوب، مدیر دفتر حضرت آیت الله جزایری، معاون آموزش ابتدایی و جمعی از کارکنان اداره کل آموزش پرورش استان خوزستان، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز و همچنین جمعی از پرسنل، معلمان و دانش آموزان مدرس ابتدایی ستایش در کوی مهدیس برگزار شد.

در این مراسم، مهندس سعید آتشبار، ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیه)، خدمت صنعت نفت به جوامع پیرامونی را مایه افتخار صنعت دانست و اظهار داشت: خوش بختانه با رویکرد حاکم بر صنعت نفت و دیدگاه وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب و دیگر مدیران صنعت، در طی دو سال گذشته خدمات بسیاری خوبی در قالب مسئولیت های اجتماعی به جوامع پیرامونی شاهد هستیم.

وی افزود: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در طی سال گذشته، بیش از 7200 میلیارد تومان در قالب مسئولیت های اجتماعی و خدمات به مناطق محروم حاشیه صنعت نفت پرداخت کرده است و این مبلغ در سال جاری تاکنون 6 هزار میلیارد تومان است که مجموعاً 13200 میلیارد تومان یکجا در مسیر توسعه و محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار استان خوزستان هزینه شده است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب کمک مالی صنعت نفت برای محرومیت زدایی را افتخار صنعت برشمرد و گفت: مبالغی که نفت جنوب در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، حق آلایندگی، خدمات عام المنفعه و تهیه و توزیع بسته کمک معیشتی و نوشت افزار پرداخت می‌کند در مقام مادر خرج و پرداخت کننده است و هیچ نظارت و مسئولیتی بر نحوه هزینه کرد آن ندارد که باید از مراجع دریافت کننده این وجوه و مراجع نظارتی خواست با شفاف سازی و اقدامات موثر، طعم کمک‌های صنعت نفت را به مردم بچشانند.

وی ادامه داد: خوزستان و مردم آن حق بزرگی برگردن صنعت نفت دارند که این مبالغ در مقابل حق اصلی استان ناچیز است اما این در حد توان و نهایت امکان جذب و پرداخت اعتبارات از طریق مناطق نفتخیز جنوب است.

مهندس آتشبار در خصوص تهیه و توزیع بسته های نوشت افزار در مناطق محروم حاشیه تاسیسات نفت گفت: از مهرماه امسال طرح تهیه 20 هزار بسته نوشت افزار ایرانی اسلامی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی مناطق نفتخیز جنوب اجرایی شده است که به صورت نمادین امروز با حضور جمعی از مدیران، کارکنان و دانش آموزان ناحیه 3 آموزش پرورش اهواز و دبستان ستایش در کوی مهدیس اهواز توزیع شد.

وی در خصوص لزوم مطالبه از دیگر صنایع بزرگ استان برای ایفای نقش اجتماعی خود در قبال مردم خوزستان اذعان داشت: مطالبه مردم استان خوزستان از صنعت نفت برحق است و این صنعت هرچه در توان دارد و امکان پذیر است برای توسعه استان، انجام می‌دهد؛ اما در استان ما، صنایع بزرگ دیگری همچون فولاد، لوله سازی، دیگر شرکت تابعه شرکت ملی نفت همچون حفاری، اروندان و دیگر صنایع بزرگ را نیز در خود جای داده است که باید از آنان نیز خواست در قبال مردم استان وظیفه ذاتی خود را انجام دهند.

در ادامه این مراسم، خانم سیده فرانک موسوی ضمن تقدیر از مدیران نفت جنوب برای کمک به مدارس استان اظهار داشت: اقدامات و زحمات مدیران صنعت برای کمک به دانش آموزان و مدارس استان بسیار زیاد است که قابل ستایش است اما حجم تلاش ها در مقابل چالش ها و مسائل ناچیز است.

وی افزود: متاسفانه مدارس استان خوزستان با چالش‌هایی رو به رو هستند که در شان استان خوزستان نیست و باید در این مسیر صنایع بزرگ مادر استان ورود کنند و در مسیر رفع این چالش ها هماهنگ اقدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: امروز برخی از مدارس ما در مناطق محروم و کم برخوردار از کوچکترین امکانات آموزشی بی بهره هستند و حال آنکه همان مدارس باید مدیران و کارگران آینده صنایع بزرگ را آموزش دهند که این اجحاف در حق خود صنایع مادر است.

وی ادامه داد: کمبود امکانات آموزشی و افزایش هزینه‌های خانواده‌ها در تحصیل فرزندان، متاسفانه سبب افزایش آمار بازمانده از تحصیل در استان شده است که این به هیچ وجه با وجود صنایع بزرگ در استان خوزستان قابل پذیرش نیست و باید بخش مهمی از پرداختی صنایع در قالب مسئولیت های اجتماعی به صورت هماهنگی و صحیح در جهت رفع این مسئله هزینه گردد.

در انتهای این مراسم بسته های نوشته افزاری شامل کیف مدرسه، دفاتر تحریری منقش به تصاویر قهرمانان ملی ایرانی همچون شهید سلیمانی، شهید همت، شهید چمران، شهید ابراهیم هادی و دیگر شخصیت‌های ملی و مذهبی، جعبه مداد رنگی و دیگر ابزار تحریری که همه تولید شرکت های ایرانی هستند میان دانش آموزان مدرسه توزیع شد و از تعدادی از دانش آموزان نخبه و هنرمند مدرسه نیز تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار