معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، سه هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ 19 December 2023

تابناک خوزستان: عبدالله افرازه شهاوند افزود: پنج مرحله انتخابات شامل پیش ثبت نام، صحت سنجی مدارک، ثبت نام نهایی، استعلام از مراجع پنجگانه و بررسی صلاحیت نامزدها در هیات های اجرایی انجام شده است.

وی افزود: بررسی صلاحیت یکهزار و ۳۷۹ داوطلب خوزستانی در فرصت زمانی ۵۰ روزه ای که قانون انتخابات به هیات های نظارت استان و مرکزی داده در دست انجام است.

سه هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای در خوزستان آراء مردم را جمع آوری می‌کنند

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه نتایج تایید صلاحیت داوطلبان ۱۵ دیماه اعلام می شود گفت: افرادی که تایید نمی شوند فرصت ارائه اعتراض به شورای نگهبان را دارند و در موعد زمانی مقرر اعتراض آنها بررسی می شود.

شهاوند به افزایش احتمالی ۱۵ درصدی شعب اخذ رای استان در انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: تعداد شعبه های اخذ رای در انتخابات گذشته حدود سه هزار و ۲۰۰ شعبه بود که اکنون حدود سه هزار و ۸۰۰ شعبه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بیش از چهار هزار دستگاه احراز هویت از وزارت کشور برای خوزستان اورهال و تحویل گرفته شد که با حضور نماینده هیات نظارت پلمب شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهارکرد: بیش از ۴۰ بخش به فیبر نوری وصل نبود که طی تفاهم نامه ای با شرکت مخابرات، قرار است ۳۰ بخشداری به فیبر نوری متصل شوند. همچنین ۱۰ بخشداری دیگر نیز به علت دوری مسافت و صعب العبور بودن در گام های بعدی به فیبر نوری متصل خواهند شد.

شهاوند با بیان اینکه تلاش بر این است در تمام شعب، دستگاه ترمینال احراز هویت به صورت آنلاین فعال شوند افزود: برخی شعبه ها نیازمند ساماندهی مکانی هستند زیرا برخی شعبه ها ممکن است پوشش اینترنتی نداشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: ستاد امنیت انتخابات مشغول تدوین اطلس امنیتی انتخابات است، این ستاد هر ۲ هفته یکبار تشکیل جلسه داده و آخرین وضعیت امنیتی استان را بررسی می کند تا انتخاباتی با امنیت کامل برگزار شود.

وی گفت: برنامه های خوبی برای مشارکت هرچه بیشتر در دست اقدام است و در تلاش هستیم با ارتباط با حلقه های میانی جامعه، سطح مشارکت را افزایش دهیم.

شهاوند به برگزاری بیش از ۱۰ دوره آموزشی طی ماه های اخیر برای مسوولان شعبه های اخذ رای اشاره کرد و گفت: چند دوره دیگر نیز به زودی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه شعبه های سیار انتخابات نیازمند ساماندهی هستند گفت: تلاش بر این است که برخی شعبه های سیار را تجمیع کنیم زیرا برخی شعبه ها خلوت و برخی شعبه ها مانند شعبه جوادلایمه اهواز چندین برابر ظرفیت پیش بینی شده رای دهنده دارد؛ شعبه جدیدی نزدیکی این شعبه درنظر گرفته می شود تا مردم با ازدحام مواجه نشوند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تاکید کرد: تمام تلاش این است صندوق سیار اخذ رای اضافه نشود بلکه تجمیع شوند.

شهاوند با بیان اینکه تاکنون تخلف انتخاباتی در خوزستان ثبت نشده گفت: طبق قانون جدید انتخابات، برخی از ظرفیت های تبلیغاتی که در دوره گذشته ممنوع بود در انتخابات پیش رو مجاز است؛ در انتخابات گذشته استفاده از اماکن دولتی برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع بود که در انتخابات پیش رو استفاده خواهد شد.

وی افزود: هیات بررسی تبلیغات انتخاباتی استان در حال احصای سالن های دولتی است تا با قید قرعه بین داوطلبانی که احساس نیاز کنند در سطح استان تقسیم شوند و داوطلبان در فرصت تبلیغاتی با فراخوانی که انجام می دهند با مردم گفت وگو کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار