رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: تمدن نوین اسلامی نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰ 19 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، جواد جمیری امشب در نخستین یادواره ملی هنرمند شهید حجت‌اله یخچالی هنرمند شاخص سال ۱۴۰۲ سازمان بسیج هنرمندان کشور که در سالن اجتماعات دکتر زرین کوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد، افزود: تمدن نوین اسلامی نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی اظهار داشت: بزرگداشت شهدا برکات بزرگی دارد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کار خدایی است، تمدن نوین اسلامی نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و هنری است.

رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: گذشتن از جان، عنصر بی‌نظیری برای تشکیل جامعه اسلامی است، مسیر مادی بشر با شهادت به ظهور می‌رسد.

جمیری افزود: شهادت در مکتب اسلام و انقلاب و امام (ره) به خودسازی رسیدن است، تاکید رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهدا تکلیف را روشن می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج در یک سنت حسنه هر ساله شهدای شاخص قشر هر حوزه تخصصی را معرفی می‌کند، اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان با بررسی آثار و مستندات شهدای هنرمند سراسر کشور در یک کمیته تخصصی اقدام به معرفی شهید شاخص سال می‌کند.

وی بیان کرد: سازمان بسیج هنرمندان با این نگاه که همه شهدا شاخص بوده و به عنوان الگو مطرح هستند، اما برخی از شهدا به تناسب حوزه تخصصی و کارکردی که داشتند و آنچه که مستندات کمک می‌کند به ویژه در حوزه هنرمندان که جنس تخصصی دارد و با یک معیار‌هایی باید به مشخص شود.

رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: تولیدات و آثار و کارکرد شهدای هنرمند و آنچه در حوزه فعالیت‌های هنری در زمان حیات انجام داده‌اندمشخص می‌شود و شهید شاخص هنری براساس آن اعلام می‌شود.

جمیری افزود: شهید یخچالی به عنوان شهید شاخص امسال کشور معرفی شد، ویژگی‌های خاص در ابتکار و خلاقیت در حوزه تولیدات مانند ساخت انیمیشن، فیلم و مستند بسیار ارزشمند است که در دسترس و می‌توان به آن رجوع کرد.

وی اظهار داشت: تولیداتی که شهید یخچالی در دهه ۶۰ تولید کردند با حداقل امکانات هنوز هم قابل تامل است که شهید با همت والا و خلاقیت به عنوان هنرمند شاخص معرفی شدند.

وی بیان کرد: وقتی شهیدی به عنوان نمونه معرفی می‌شود باید قابلیت‌های فعالیت آن هم معرفی شود که این شهید تمامی شاخص‌های را که یک هنرمند در ان برهه داشته باشد را دارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: شهید یخچالی هنرمندی باهوش خلاق و هنرمند که در تربیت خود کوشا بود و انسانی بود که تصویر‌گر انسان‌هایی بود که جان خود را در راه خدا فدا می‌کردند، او با حداقل امکانات آثار فاخری تولید کرد که در زمان خود بی نظیر بود.

جمیری افزود: شهید یخچالی الگوی همه هنرمندان است و امسال به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج هنرمندان کشور معرفی شده است.

وی اظهار داشت: ۲ هزار و ۳۲۸ شهید هنرمند در کل کشور شناسایی شده که در هشت پنل تخصصی فیلم، تئاتر، موسیقی، و ... دسته بندی شده‌اند.

وی بیان کرد: اولین کنگره شهدای هنرمند را سال ۹۳ برگزار شد و دومین کنگره سراسری سال آینده برگزار می‌شود.

رئیس سازمام بسیج هنرمندان‌کشور گفت: ۴۳ عنوان کتاب در حوزه زندگی نامه پژوهشی و رمان شهدای هنرمندان آماده شده و در کنگره سال آینده رونمایی می‌شوند.

جمیری افزود: امروز در نخستین یادواره ملی هنرمند شهید حجت‌اله یخچالی از کتاب این شهید هنرمند رونمایی می‌شود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار