معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: تکمیل پروژه کیلومتر «صفر تا چهار» پروژه ترافیکی «رینگ چهارم» موسوم به «حلقه طلایی» کلانشهر اصفهان در گرو آزادسازی املاک شهروندان است.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ 19 December 2023

اصغر کشاورز راد در نشستی خبری افزود: آزادسازی بخشی از این مسیر حلقه ترافیکی که در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان قرار گرفته، نیاز به آزادسازی مکان‌های تجاری و مسکونی شهروندان دارد که این بخش از کار بسیار طاقت‌فرسا و هزینه‌بَر است زیرا با بخش مردمی و جلب رضایت آنها برای فروش به شهرداری مواجهیم که در این زمینه شهردار اصفهان بر جلب رضایت عمومی تاکید دارد.

وی ادامه داد: البته پیش‌بینی می‌شود کیلومتر صفر تا چهار این حلقه تا نیمه نخست سال آینده به اتمام برسد و از کیلومتر چهار تا هشت آن همچنان در حال تکمیل شدن است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در اجرای عملیات این حلقه طلایی ترافیکی افزود: رینگ چهارم با ۷۸ کیلومتر طول و ۷۵ متر عرض از پروژه‌های کلان و شاخص اصفهان به شمار می‌رود که در کلانشهرهای کشور بی‌سابقه است.

وی اضافه کرد: در رینگ چهارم ۳۶ تقاطع و پل احداث شده که حدود ۴۸ کیلومتر از آن در محدوده‌ و حریم شهر اصفهان و ۳۳ کیلومتر در محدود پنج شهر دولت‌آباد، خُورزوق، خمینی شهر، دُرچه و ابریشم قرار دارد.

کشاورز راد بیان داشت: تسهیل عبور و مرور در سطح شهر، کاهش اتلاف وقت، مصرف سوخت و بار ترافیکی در ورودی اصفهان، کاهش آلودگی هوا و ایجاد کمربند سبز اصفهان از مزایای این حلقه ترافیکی است.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۹ پل از پل‌های محله «خاتون‌آباد»، «شهدای دهنو» و «شهدای محله بهاران» به اضافه تعریض کانال آب در این محدوده انجام شده است.

معاون شهردار اصفهان با اشاره به بهره‌برداری از ۲ پروژه شهرداری اصفهان در پایان سال گذشته و ابتدای سالجاری اضافه کرد: پروژه «شهدای ورزشکار» با یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و «تقاطع دکتر آشتیانی» با یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از پروژه‌های شاخص به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان داشت: برای آزادسازی مسیر کیلومتر صفر تا چهار این پروژه حدود پنج هزار میلیارد ریال و نیز برای اجرای بقیه سازه‌های آن ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است که طی ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود.

کشاورز راد با اشاره به آزادسازی مسیر این پروژه در حدِ فاصلِ پلِ رودخانه تا تقاطع «اشکاوند» و تقاطع غیرهمسطح «روشن دشت» تا پل «سردار سلیمانی» با اعتبار بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت تأمین منابع مالی، این پروژه تا اواسط سال ۱۴۰۴ تکمیل شود.

وی کُل مسیر «حلقه طلایی» را مجموعه‌ای از آزادراه و تقاطع‌های غیرهمسطح عنوان کرد که از تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی، ابتدای جاده نائین امام رضا(ع) آغاز می‌شود و با گذر از شرق و شمال اصفهان به سمت میدان استقلال می‌رود و با عبور از خمینی شهر، اتوبان ذوب‌آهن و کمربندی غرب، به سمت کمربندی شرق اصفهان ادامه می‌یابد و به تقاطع سردار شهید سلیمانی متصل می‌شود که بدین ترتیب این رینگ از نقطه صفر در تقاطع شهید سلیمانی در جوار کارخانه قند اصفهان آغاز و پس از طی یک دور کامل به همین نقطه ختم می شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان همچنین با اشاره به آغاز نهضت آسفالت‌ریزی در این دوره مدیریت شهری گفت: هزینه اجرای آسفالت در کل شهر اصفهان بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال می‌شود که بسیار هنگفت است با این وجود ۲۰۰ هزار تُن آسفالت در مدت هشت ماه سال گذشته اجرا شد.

وی اضافه کرد: در هشت ماه امسال نیز۲۱۰ هزار تُن آسفالت با استفاده از روش‌های نوین و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان، آسفالت با کیفیت و قیمت مناسب در سطح شهر اصفهان اجرا شد.

کشاورز راد در باره پیوست زیست محیطی حلقه حفاظتی چهارم ترافیکی نیز گفت: این پروژه از زمان اجرای خود در سال ۹۲ بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان، پیوست محیط زیستی دریافت کرده اما اجرای بخشی دیگر آن و به تبع پیوست محیط زیستی‌اش در سازمان محیط زیست کشور در مرحله تایید نهایی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سالجاری ۷۰ درصد از بودجه شهرداری اصفهان به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است، افزود: بودجه شهرداری اصفهان در سال جاری جز سازمان‌ها بالغ بر۲۰۰ هزار میلیارد ریال است که ۷۰ درصد آن به پروژه‌های سرمایه‌ای اختصاص یافته و افزون بر این اجرای حدود ۴۳ میلیارد ریال از آن نیز بر عهده سازمان عمران است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در هشت ماه امسال ۲۲۰ پروژه عمرانی با۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به مرحله انعقاد قرارداد رسید در حالی که در مدت زمان مشابه در سال ۹۹ تنها ۱۴۴ پروژه به انعقاد قرارداد منجر شد.

وی ادامه داد: با توجه به سیاستگذاری مدیریت شهری، پروژه‌های عمرانی اصفهان به محله محور، شاخص منطقه‌ای و منطقه‌ای محله محور مشتمل بر حدود ۲۰ نوع ارائه خدمات تقسیم‌ می‌شود.

کشاورز راد گفت: در بودجه امسال شهرداری اصفهان ۳۶۸ پروژه به ارزش ۴۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال دیده شده که ۲۷۰ پروژه آن از مرحله طراحی به ابلاغ رسیده و از این تعداد نیز ۲۲۰ به انعقاد قرارداد منجر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار