نماینده ولی‌فقیه در بوشهر گفت: بازارسازی و بازاریابی برای صنایع‌دستی با برپایی نمایشگاه‌های استانی، ملی و بین‌المللی برای ایجاد چرخه تولید ضروری است.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 24 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ظهر امروز در همایش صنایع‌دستی تولید و اشتغال‌زایی و هفتمین دوره رویداد داوری مُهر اصالت ملی آثار صنایع‌دستی به میزبانی استان بوشهر که در محل سالن اجتماعات اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: صنایع‌دستی نماد فرهنگ تمدنی یک قوم است که آن فرهنگ در اندیشه به‌عنوان یک طرح مهندسی شده، با دستان هنرمند اعمال و به یک پدیده فرهنگی صنعتی تبدیل می‌شود و در تاریخ یک قوم مانا می‌ماند.

وی افزود: صنایع‌دستی تنها یک کالای اقتصادی نیست، بلکه به‌عنوان نماد فرهنگی یک قوم مطرح می‌شود و اساساً یکی از نماد‌های درک، فهم و معرفت تاریخ تمدنی یک قوم، صنایع‌دستی آن است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه صنایع‌دستی دارای شناسنامه تمدنی است، عنوان کرد: اولین ویژگی یک صنایع‌دستی آفرینش تاریخ تمدن آن قوم برای تاریخ معاصر است و این‌گونه نیست که اگر یک صنایع‌دستی درست شده صرفاً مربوط به دوره کنونی باشد بلکه تاریخ تولد آن از قرن‌ها قبل صورت گرفته و مانند یک رودخانه حرکت کرده و در وجود سازنده تجلی یافته است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه صنایع‌دستی پیوندی بین فرهنگ و اقتصاد به وجود آورده است، گفت: تقریباً در هیچ کالایی مشاهده نمی‌کنید که پدیده‌ای ایجاد شود که از خانواده وارد شده و وارد صنعت و بازار ملی و فراملی شود و این پیوند را ایجاد کند بنابراین اقتصاد صنایع‌دستی، اقتصادی فرهنگ‌پایه است.

وی ادامه داد: صنایع‌دستی هیچ‌گاه خود را معطل ایجاد یک کارخانه و یا دریافت مجوز و بازاریابی نکرده بلکه شروع آن از یک مواد اولیه طبیعی، خلاقیت انسانی، تلاش جهت طراحی و مهندسی برای تولید بوده است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه گسست نسلی که در دوره‌های قبل ایجاد شد باید جبران شود بر حفظ هویت تمدنی و تاریخی صنایع‌دستی تأکید کرد و گفت: آغاز آموزش صنایع‌دستی از مقطع پیش‌دبستانی، در نظر گرفتن تسهیلات موردنظر تولید‌کنندگان و مهلت‌های لازم برای بازپرداخت این تسهیلات، بازارسازی و بازاریابی با برپایی نمایشگاه‌های استانی، ملی و بین‌المللی برای ایجاد چرخه تولید ضروری است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار