مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی از همکاری حدود 2 هزار کارآفرین و خیر با این مجمع در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 24 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حسن حمزه زاده، مدیرعامل مجمع خیران یاریگران زندگی امروز در اولین جلسه مجمع خیرین یاریگران زندگی خراسان جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی بیست و پنجمین استانی است که مجمع خیرین یاریگران زندگی در آن تشکیل می‌شود و تا پایان سال این مجمع در دیگر استان‌های کشور هم راه اندازی خواهدشد.

وی افزود: با وجود اینکه مقابله با اعتیاد و سودجویان به عنوان وظیفه ذاتی نهاد‌های دولتی در کشورهاست، اما سازمان‌های مردم‌نهاد هم باید به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند.

به گفته وی مجمع خیرین یاریگران زندگی با هدف پاسخگویی و تأمین این نیاز در استان‌های کشور تشکیل می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور خاطرنشان کرد: هدف اصلی این مجمع، توانمند سازی و ارتقای کیفیت زندگی، سلامت، بهداشت، آموزش، کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار و باز اجتماعی کردن بهبودیافتگان اعتیاد است.

حمزه زاده با تأکید بر اینکه مهمترین اقدام مجمع یاریگران زندگی ایجاد اشتغال پایدار برای نجات افراد معتاد از دام اعتیاد است، متذکر شد: این تشکل مردم‌نهاد بر روش‌های جدید اشتغالزایی و کارآفرینی در کمپ‌های ترک اعتیاد متمرکز شده و به دنبال ایجاد واحد‌های تولیدی با مشارکت بهبود یافتگان و کارآفرینان در نقاط مختلف کشور است.

به گفته وی در هر دو طلاق عامل یکی از آن‌ها اعتیاد است و از اعتیاد به عنوان ریشه همه معضلات اجتماعی در جهان یاد می‌شود.

وی متدکر شد: در ۱۰ سال گذشته آمار گرایش به مواد مخدر و بزه‌های اجتماعی ۲۰۰ درصد در جهان رشد داشته و این موضوع سبب شده است که مقابله با اعتیاد به کاری سخت تبدیل شود.

به گفته وی؛ مجمع خیرین یاریگران زندگی، درصدد است حلقه ناقص اشتغال که سبب اعتیاد مجدد بهبود یافتگان می‌شود را کامل کند تا افراد معتاد متجاهر که بعد از ۶ تا ۹ ماه و با هزینه‌های زیاد در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند به دلیل نداشتن شغل، مجدد به سراغ اعتیاد نروند.

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور افزود: با همکاری خیرین و کارآفرینان زمینه اشتغال افراد بهبودیافته را می‌توانیم فراهم کنیم و در حال حاضر حدود دو هزار خیر و کار آفرین در کشور با این مجمع همکاری می‌کنند.

حمزه زاده با تأکید بر اینکه اگر معتادی از نیمه راه بازگردد از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌شود، تصریح کرد: مسئولان و خیران خراسان جنوبی به خوبی راه حل مقابله با اعتیاد را پیدا کرده اند و و باید از توانمندی استان‌های دیگر به عنوان معین خراسان جنوبی در این خصوص استفاده شود.

به گفته وی پیگیری‌های لازم برای ایجاد مرکز ماده ۱۶ در خراسان جنوبی انجام خواهدشد.

ضعف زیرساختی در حوزه مبارزه با مواد مخدر

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در این مجمع بیان داشت: خراسان جنوبی دارای مردمی متدین، صبور و انقلابی است که در عمل این ویژگی‌ها را نشان داده اند.

به گفته وی به دلیل همجواری با استان سیستان و بلوچستان و مرز مشترک با افعانستان، خراسان جنوبی به معبری برای عبور مواد مخدر تبدیل شده است.

وی با اشاره به تلاش نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی استان برای ممانعت از ورود مواد مخدر، متذکر شد: این تلاش‌ها سبب شده بیشترین کشفیات مواد مخدر را در کشور داشته باشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در ارزیابی‌های امنیتی در همه شاخص‌ها جز مواد مخدر در رتبه‌های اول تا پنجم قرار دارد و کشفیات زیاد مواد مخدر سبب شده در این زمینه رتبه خوبی در کشور نداشته باشیم.

طالبی با اشاره به اینکه کشفیات زیاد مواد مخدر در استان باید باعث کسب رتبه خوب در کشور شود، اما درحال حاضر این موضوع برعکس است، خاطر نشان کرد: در خراسان جنوبی نیرو‌های انتظامی و امنیتی با کمترین تجهیزات با کاروان‌های مواد مخدر درگیر می‌شوند که تا کنون شهدایی در این خصوص داشته ایم.

وی با ذکر این نکته که در این زمینه تاکنون اقدامات فرهنگی خوبی مانند اجرای طرح یاریگران زندگی در خراسان جنوبی انجام شده، تصریح کرد: سرمنشأ خیلی از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد به مواد مخدر است و دشمن هم در قالب جنگ ترکیبی اقداماتی در این زمینه انجام داده است.

به گفته وی با افزایش قیمت مواد مخدر سنتی که خرید آن نیاز به درآمد بالایی دارد، علاوه بر افزایش آسیب‌های اجتماعی، افراد معتاد به سمت مصرف مواد مخدر صنعتی رو آورده اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: زیرساخت‌های خراسان جنوبی در این خصوص خیلی ضعیف بوده و اعتبارات هم در این زمینه کم است و انتظار داریم که با کمک خیران در خراسان جنوبی زمینه اشتغال معتادان مانند استان‌های دیگر فراهم شود.

به گفته وی با وجود پیگیری‌های بسیار برای ایجاد مرکز ماده ۱۶ در استان، هنوز موفق به اخذ مجوز آن نشده ایم.

طالبی از خیرین شرکت کننده در این مجمع و مسئولان مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور خواست زمینه اشتغال معتادان بهبود یافته را در استان فراهم کنند.

وی با بیان اینکه خود معرفان برای ترک اعتیاد در خراسان جنوبی زیاد هستند و ظرفیت مراکز مورد نظر پر شده، تصریح کرد: اقدامات در این زمینه باید منجر به ایجاد اشتغال برای افراد معتاد شود؛ بنابراین گزارش، در این جلسه انتخابات مجمع خیرین یاریگران زندگی خراسان جنوبی برگزار و فرشته اسدزاده، محمدرضا مشرقی‌مقدم، سید محمد آذرکار، مهدی باقری، سید مصطفی حسینی، سید هاشم اسماعیل‌زاده و محمدعلی طالبی به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره، محمدحسین خسروی و سید محمد حسینی به عنوان اعضای علی‌البدل، موسی میرزایی به عنوان بازرس اصلی و محمد کشتبان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار