مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: وصول درآمدهای مالیاتی مستقیم در استان در ۹ ماه سال ۱۴۰۲ به بیش از ۳۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشت.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶ 23 December 2023

احمدرضا مُدبرنیا اظهار داشت: بطورکلی ۹۸ درصد از بودجه استان از محل مالیات تامین می‌شود.

وی با بیان‌اینکه ۹ درصد از فروش یا ارائه خدمت مشمول ارزش افزوده است، گفت: ۷۷ هزار میلیارد ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده در ۹ ماه امسال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و اداره کل عشایر استان واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان اضافه کرد: میزان وصولی ۹ ماه سال‌جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۲۹ درصد رشد داشت که این موضوع در راستای تامین درآمدهای پایدار برای مدیریت خدمات شهری حائز اهمیت است.

به گفته وی، برای عملکرد سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳ تا ۱۵ درصد از اظهارنامه‌های مالیاتی را رسیدگی خواهیم کرد در صورتی که در سال‌های گذشته کُل اظهارنامه‌های مالیاتی مورد حسابرسی قرار می‌گرفت.

مُدبرنیا با بیان معافیت اشخاص حقیقی کشاورز از پرداخت مالیات ادامه داد: حدود ۴۰ درصد از مُودیان استان که امسال از تسهیلات تبصره «ماده ۱۰۰» استفاده کرده‌اند از پرداخت مالیات معاف شدند.

وی با اشاره به اینکه فرار مالیاتی آثار زیانباری بر روی اقتصاد دارد، بیان کرد: سازمان امور مالیاتی در راستای مبارزه با فرار مالیاتی، اجرای پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مُودیان را در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه مالیات وقتی متناسب با درآمد اشخاص گرفته شود عدالت مالیاتی هم محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: بی‌شک اگر بطورکامل این قانون به اجرا درآید تحول بزرگی در زمینه مالیات روی خواهد داد.

مُدبرنیا با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار مُودی مالیاتی جدید فاقد پرونده مالیاتی شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم با اجرای این قانون، تعداد زیادی مُودی مالیاتی جدید در سطح کشور و به تبع آن استان شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما تحقق عدالت مالیاتی است و می‌خواهیم از مرحله مالیات‌ سِتانی سُنتی به هوشمندسازی مالیاتی برسیم، بیان کرد: بر اساس ماده چهارم قانون پایانه های فروشگاهی، اصل بر صحت اطلاعات مُودیان مالیاتی است مگرآنکه خلاف آن ثابت شود.

برچسب ها: درآمد مالیاتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار