معاون صندوق اعتباری هنر گفت: این صندوق هم اینک بیش از ۱٠٠ هزار نفر عضو از هنرمندان رشته‌های مختلف اعم از تجسمی، موسیقی، نویسندگان، فعالان قرآنی، سینمایی و سایر رشته های هنری دارد.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ 26 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ مسلم کریمی عصر دوشنبه در نشست ساماندهی و بررسی عضویت هنرمندان صندوق اعتباری هنر ایلام در هتل زاگرس این شهر با اشاره به اینکه مبنای کار صندوق اعتباری هنر خدمت به هنرمندان است، گفت: عضوگیری اعضا از اوایل دهه ۸٠ آغاز و اکنون این تعداد هنرمند زیر پوشش قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۵۶ هزار نفر از اعضای این صندوق زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، افزود: به منظور رفاه حال هرچه بیشتر اعضا، قرارداد بیمه تکمیلی هنرمندان با بیمه دانا برای بیمه درمانی تکمیلی منعقد شده است.

وی بیان کرد: از مجموع کل اعضا بیش از ۴۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر هستند.

معاون صندوق اعتباری هنر افزود: در دولت سیزدهم نیز بیش از ۲٠ هزار نفر به سازمان تأمین اجتماعی جهت برقراری بیمه معرفی شده‌اند.

وی به اجرای طرح بهبود هم اشاره کرد و گفت: این طرح برای به روزرسانی اطلاعات اعضای صندوق هنر در سامانه سایه انجام شده است.

کریمی گفت: اولین تأثیر این طرح بروزرسانی و قوی کردن اطلاعات سامانه یکپارچه سایه (سامانه اطلاعات اعضای صندوق هنر)، شناسایی هنرمندان، اصلاح آیین‌نامه‌ها و اصلاح روند عضویت در صندوق اعتباری هنر است.

وی یادآور شد: در سال جاری در استان ایلام حدود ۵۰ میلیارد ریال یارانه به هنرمندان پرداخت شده است.

شایان ذکر است ؛ مسلم کریمی معاون صندوق اعتباری هنر با همراهی نصراله نقنه مشاور، مدیر عامل و مدیر کارگروه طرح بهبود، مدیر حراست و کارشناسان طرح بهبود صندوق اعتباری هنر به منظور بررسی وضعیت اعضای صندوق اعتباری هنر، پایش اعضای این صندوق و نشست با مسئولان استانی صندوق و اعضای انجمن‌های هنری به استان ایلام سفر کرده است.

این هیات به مدت چهار روز در استان ایلام و شهرستان‌های تابعه به بررسی وضعیت عضویت هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر خواهند پرداخت./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار