استاندار ایلام گفت: دلیلی وجود ندارد چنین شرکت‌هایی در استان حضور داشته باشند و از مزایایی بهره‌مند شوند، اما از پرداخت مالیات و سایر موارد قانونی، سر باز دهند، لذا باید بررسی شود وجود چنین شرکت‌هایی برای استان چه سودی دارد.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 26 December 2023

در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ایلام"شرکت بارگیران سبک‌بار" در مرز مهران که وظیفه‌ صدور فهرست کالا(مانیفست گمرکی) برای خروج کامیون‌های عراقی حامل کالا را بر عهده دارد، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام نیا اظهار کرد: دلیلی وجود ندارد چنین شرکت‌هایی در استان حضور داشته باشند و از مزایایی بهره‌مند شوند، اما از پرداخت مالیات و سایر موارد قانونی، سر باز دهند، لذا باید بررسی شود وجود چنین شرکت‌هایی برای استان چه سودی دارد.

وی با بیان این‌که فعالیت این شرکت تا اطلاع ثانوی تعطیل است، افزود: هر نوع صادراتی نیازی به فهرست کالایی(مانیفست گمرکی) ندارد و فعالیت این شرکت از نظر استان وجاهت قانونی نداشته و بعد از بررسی و استعلام از مراجع مرتبط و مقامات ملی، چنانچه مشکلی برای ادامه‌ این شرکت وجود نداشت، در استان هم تمکین خواهیم کرد.

بهرام نیا با بیان این‌که بنده به‌عنوان نماینده‌ دولت در استان این شرکت را تعطیل اعلام می‌کنم، ادامه داد: اداره‌کل گمرکات استان از همین امروز نسبت به تعطیلی این شرکت اقدام کند.

"عبدالوهاب بخشنده، دادستان ایلام نیز با استقبال از این تصمیم استاندار، گفت: تصمیم استاندار قانونی است و مخالف هرگونه انحصارطلبی هستیم.

وی تصریح کرد: هرگونه فرار مالیاتی و ترک فعل، جرم محسوب می‌شود، سکوت متولیان امر در این رابطه پذیرفتنی نیست./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار