وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در دولت سیزدهم نزدیک به ۶ هزار مدرسه در کشور ساخته شده و تک شیفت شدن مدارس دو شیفته نیز به منظور برقراری عدالت آموزشی در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹ 26 December 2023

ساخت ۶ هزار مدرسه در دولت سیزدهم/ مدارس در جهت برقراری عدالت آموزشی تک شیفت می‌شوند

به گزارش تابناک تهران، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز با حضور در شهرستان اسلامشهر و با همراهی مهدی شریفیان، نماینده مجلس شورای اسلامی و حسین حبیبی، فرماندار اسلامشهر از مدرسه در حال احداث توسعه و پیشرفت (شهدای کربلا) چهاردانگه بازدید کرد.

در این بازدید‌ها که مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران و عباس زارع، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران نیز حضور داشتند وزیر آموزش‌وپرورش ضمن قدردانی از اقدامات سازمان نوسازی مدارس، دستوراتی را جهت تأمین منابع مالی این پروژه و افتتاح آن در ایام دهه فجر سال جاری صادر کرد.

در ادامه با حضور وزیر آموزش‌وپرورش از دبیرستان تیزهوشان ۱۵ کلاسه شهید رجایی که با اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان مقاوم‌سازی و بهسازی شده، بهره‌برداری شد.

رضا مراد صحرایی عصر امروز در پایان سفر نیم روزه به شهرستان اسلامشهر در جمع خبرنگاران گفت: در این دولت بنا داریم تا می‌توانیم در راستای اجرای عدالت بکوشیم و ۸ پروژه‌ای که امروز مورد بازدید قرار گرفت و در فرصت‌های پیش رو به بهره‌برداری خواهد رسید، گواهی برای این ادعاست.

صحرایی: تقاضای باشگاه‌های معروف برای تاسیس مدرسه فوتبال با نظر مثبت بررسی می‌شود

وی افزود: در دولت سیزدهم نزدیک به ۶ هزار مدرسه در کشور ساخته شده که با احتساب روز‌های فعال سال، به صورت میانگین روزانه ۸ مدرسه به حوزه آموزش‌وپرورش کشور افزوده شده است که اقدامی راهگشا و تاریخی است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه مدارس دو شیفت باید تک شیفت بشود و این در جهت عدالت آموزشی است، گفت: فضای آموزشی تأثیر بسزایی در یادگیری دارد و رابطه مستقیمی بین کیفیت فضای آموزشی و یادگیری دانش آموزان وجود دارد.

صحرایی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از مدارس خوب در اسلامشهر که با مدارس خوب پایتخت و استان‌های برخوردار برابری می‌کند بسیار باعث امیدواری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار