معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر با هدف آماده‌سازی شبکه برق برای عبور از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳، از پروژه‌های انتقال و فوق توزیع برق در شهرستان بهبهان بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴ 07 January 2024

تابناک خوزستان: مهران گلاب‌کش امروز، ۱۷ دی ماه به همراه علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از پروژه‌های در دست اجرای برق در شهرستان بهبهان بازدید و برای بهره‌برداری سریع از آن‌ها قبل از شروع پیک بار، برنامه‌ریزی لازم انجام شد.

در این بازدید از عملیات اجرایی پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت شاهد با ظرفیت ۱۰۰ مگاولت آمپر در شهرستان بهبهان بازدید شد که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش‌ بر این است که قبل از پایان سال جاری وارد مدار شود.

بازدید از پست ۴۰۰ به ۲۳۰ و ۱۳۲ کیلوولت ارجان و برنامه‌ریزی برای نصب ترانس دوم این پست به ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر و رفع مشکلات موجود، از دیگر برنامه‌های معاون شرکت توانیر در بهبهان بوده است.

گلاب‌کش همچنین از مدار دوم خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت حد فاصل پست اصلی بهبهان به پست برق ولایت و روند احداث آن بازدید کرد.

این بازدیدها به دلیل اهمیت امور انتقال ناحیه ارجان به مرکزیت بهبهان است چرا که علاوه بر لزوم تامین برق مشترکین خانگی، یک منطقه صنعتی و نقطه تبادل برق با استان کهگیلویه و بویراحمد است.

از دیگر دلایل این بازدید کاهش بارش نزولات جوی و ذخیره آبی سد مارون در این منطقه بوده که ممکن است اگر شرایط به همین ترتیب ادامه پیدا کند، نیروگاه این سد توان تولید برق در تابستان را نداشته باشد و لازم است که شبکه انتقال آمادگی این مهم را داشته باشد.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار