مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در قزوین برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ 08 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، حسین براتی با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره ملی دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین بیان کرد: معمولا هر دوسالانه به نام یکی از اساتید برجسته خوشنویسی کشور معرفی می‌شد که این دوره هم در راستای یادبود و بزرگداشت استاد علاء الدین تبریزی نامگذاری و برگزار می‌شود.

وی افزود: هفتمین دوسالانه خوشنویسی باید در نیمه نخست سال برگزار می‌شد اما با توجه به اقتضائاتی که برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایجاد شد به نیمه دوم سال منتقل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: برای برگزاری شایسته این دوسالانه فاخر و معتبر تمهیداتی اندیشیده شد تا بتوانیم رویداد فرهنگی باشکوهی را در استان قزوین داشته باشیم.

وی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده جشنواره ملی دوسالانه خوشنویسی ایران روز پنج شنبه 21 دی ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اساتید پیشکسوت کشوری، جوانان فعال در هنر ارزشمند خوشنویسی و سایر فعالان حوزه‌های فرهنگی و هنری در قزوین برگزار خواهد شد.

براتی اظهار کرد: امیدواریم این دوسالانه نیز همچون سایر رخدادها و رویدادهای ارزشمند استانی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، مایه مباهات باشد.

برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی دوسالانه در سرای بهشتیان سعدالسلطنه قزوین

وی عنوان کرد: نمایشگاه آثار هفتمین دوسالانه خوشنویسی در سرای بهشتیان مجموعه تاریخی و ارزشمند سعدالسلطنه قزوین برگزار شده و در معرض دید عموم گذاشته خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: مراسم اهدای جوایز و معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران و مسوولان ارشد استان در تالار اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین ساعت 17:45 برگزار می‌شود.

ارتقاء سطح کمی و کیفی آثار ارائه شده به هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران

وی با اشاره به تعداد آثار ارسالی به هفتمین دوسالانه خوشنویسی خاطرنشان کرد: امسال در شورای سیاستگذاری دوسالانه که اعضای آن متشکل از اساتید و برجستگان هنر ارزشمند خوشنویسی کشور و مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد هستند تصمیمی اتخاذ شد مبنی بر اینکه هر هنرمند فقط یک اثر به جشنواره ارسال کند.

وی در ادامه توضیح داد: در دوره‌های گذشته این امکان مهیا بود که هر هنرمند چند اثر را به دبیرخانه دوسالانه ارسال کند اما این دوره فقط امکان ارائه یک اثر خوشنویسی جهت رقابت در جشنواره وجود داشت.

براتی تصریح کرد: همچنین در دوره‌های گذشته رشته نقاشی خط جزو موضوعات رقابتی بود که با تصمیم شورای سیاستگذاری این رشته در جشنواره امسال حذف شد و آثار ارسالی فقط منحصر به رشته‌های خوشنویسی بود. 

ارسال 800 اثر به هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی آثار ارائه شده به جشنواره و استقبال هنرمندان خوشنویس کشوری بودیم به طوریکه قریب 800 هنرمند در این دوسالانه شرکت کرده و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: امسال شاهد مشارکت و همراهی خوب و قابل تقدیر انجمن خوشنویسان ایران و انجمن‌های خوشنویسی سطح کشور و ادارات فرهنگ و ارشاد استان‌ها بودیم و به طور کلی همکاری و مشارکت خوبی در جهت برگزاری این رویداد هنری ارزشمند، عرفانی و معنوی صورت گرفت. 

وی بیان کرد: دوسالانه خوشنویسی یک رویداد ملی است که به نام استان قزوین ثبت شده و قزوین با عنوان پایتخت خوشنویسی ایران اسلامی انتخاب شده است و طبیعتا اقتضا می‌کند که میزان سطح مشارکت برای نمایش عظمت کار بیشتر باشد و با اقتضائات موجود، دستگاه‌ها نسبتا مشارکت خوبی داشتند.

براتی در پایان گفت: امیدواریم در رویدادهای بعدی یا فعالیت‌های مشترک دیگر استانی، سطح هم افزایی و میزان مشارکت‌ها بیشتر باشد تا استان قزوین بیش از پیش بدرخشد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار