مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه این عملیات‌ها از ابتدای سال به منظور افزایش ضریب پایداری تجهیزات شبکه برق اجرا شده است گفت: در این مدت با تلاش گروه های ویژه کار با خطوط برقدار شبکه فشار متوسط، ۲۹ هزار و ۷۴۸ عملیات فنی در کلانشهر اهواز انجام شد.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ 09 January 2024

تابناک خوزستان: عبدالحمید عباس شیاری بابیان اینکه این عملیات‌ها روی شبکه ۱۱ و ۳۳ هزارولت کلانشهر اهواز انجام شده است اظهار کرد: راه اندازی گروه‌های ویژه کار با خطوط برقدار با هدف انجام نگهداری و تعمیرات بدون وقفه در شبکه توزیع و در نهایت رسیدن به شاخص ۹۹ دقیقه خاموشی در سال به ازای هرمشترک صورت گرفته و در ۲ بخش سخت افزاری و نرم افزاری، گروه‌های فنی با استفاده از ابزارهای پیشرفته اقدام به اجرای مانور روی تجهیزات شبکه برق می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های حفظ پایداری هرچه بیشتر شبکه برق در فصل تابستان ۱۴۰۳ گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در امور نگهداری و تعمیرات شبکه فشار متوسط، تاکنون اقدامات فنی مهمی در شهرستان اهواز،حمیدیه، باوی و کارون انجام شده است.

شیاری ادامه داد: برابر با آمارهای ارائه شده از مرکز ۱۲۱ و سایر درگاه‌های ارتباطی شهروندان با شرکت، حجم تماس‌های تلفنی مشترکان در خصوص موارد نبود استمرار برق به حداقل رسیده که نشان دهنده پایداری بالای شبکه است.

وی با بیان اینکه پیش از این برای تعویض تجهیزات آسیب دیده شبکه فشار متوسط، با برنامه ریزی و هماهنگی دیسپاچینگ، پس از اطلاع رسانی و اعمال خاموشی با برنامه تعمیرات شبکه انجام می‌شد گفت: در حال حاضر با راه اندازی ۲ مرکز نت غرب و شرق تاکنون بدون اعمال خاموشی، عملیات‌های تعویض و نصب تجهیزات مختلف از جمله پایه، کراس آرم، مقره، سیم و کابل کلیدهای فرمان از راه دور و کلیدهای جدا ساز انجام شده است.

شیاری ادامه داد: شرایط آب و هوایی منطقه و گرمای شدید در ساعت های پیک یا اوج مصرف باعث گرم شدن تجهیزات منصوبه می‌شود که همکاری شهروندان در این ساعت‌ها برای صرفه جویی حداکثری در مصرف برق نقش مهمی در حفاظت از تجهیزات دارد زیرا همزمانی مصرف زیاد و گرمای شدید تاب آوری شبکه را کاهش و باعث بروز حوادث اتفاقاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به ظرفیت ارزشمند شهروندان در پیاده سازی برنامه های مدیریت مصرف گفت: صیانت از منابع انرژی الکتریکی خصوصا در این شرایط که با شدت گرما و عدم توازن در تولید و مصرف مواجه هستیم از شهروندان تقاضا داریم نسبت به رعایت توصیه‌های کارشناسان برق اهتمام بیشتری داشته تا بتوانیم در فصل گرم سال آینده به شهروندان خدمات مطلوبی را ارائه دهیم.

شرکت توزیع نیروی برق اهواز داری بیش از ۶۱۹ هزار اشتراک فعال است که شهرهای اهواز، حمیدیه، کارون، باوی و حمیدیه را زیر پوشش خود دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار