مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: فاز دوم طرح دائم پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت GIS خزامی در شهرستان کارون به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴ 09 January 2024

تابناک خوزستان: به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، علی اسدی روز سه‌شنبه اظهار کرد: این طرح با اعتباری بیش از ۲ هزار و ۵۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و یکی از طرح‌های اولویت‌دار و حیاتی برای گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ است که نقش مهمی در پایداری برق شهرستان کارون و اهواز خواهد داشت.

وی افزود: ایجاد ظرفیت جدید جهت برق‌رسانی به پروژه‌های جاری و آتی در بخش‌های کشاورزی و پرورش ماهی و تامین برق مشترکین جدید خانگی و عمومی منطقه محروم شهرستان کارون، افزایش ضریب اطمینان و بهبود پایداری شبکه برق منطقه و متعادل‌سازی و کاهش بارگیری پست‌های پربار منطقه از جمله مهدیس و اهواز جنوبی از مهم‌ترین اهداف بهره‌برداری این طرح است.

اسدی با بیان اینکه پست‌های GIS این شرکت با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته می‌شوند و در مقابل آلودگی‌های محیطی خوزستان مقاوم هستند گفت: فاز اول پست برق GIS خزامی به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر و ارزش سرمایه‌گذاری پست برق با یک هزارو ۶۲۰ میلیارد ریال پیش از این بهره برداری شد و در حال حاضر ظرفیت این پست به ۱۰۰ مگاولت آمپر رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: از مهرماه ۱۴۰۲ تاکنون با احتساب ظرفیت فوق، ۱۳۰ مگاولت آمپر در بخش انتقال و فوق توزیع به ظرفیت شبکه تحت نظارت این شرکت در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

پست‌های GIS چهره‌ای جدید از مدل امروزی پست‌های توزیع برق AIS است که در فضایی کاملا سرپوشیده نصب می شود که تغییرات جوی بر روی آن تاثیری ندارد.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار