مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهرداری اصفهان گفت: شهرداری این کلانشهر در تراز یکساله تواسته است مصرفِ برق خود را ۲۰ درصد کاهش دهد.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷ 19 January 2024

سیدمهدی حسینی افزود: مصرفِ برق شهرداری اصفهان در سال معادل ۹۳ هزار مگاوات ساعت است که این رقم نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در حوزه برق، شهرداری علاوه بر ساختمان‌های اداری تحت تملک در ابعاد گسترده‌تر مدیریت ساختمان‌ها، پارک‌ها و فضای عمومی را هم بر عهده دارد.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهرداری اصفهان تصریح کرد: عمده مصرفِ برق در پارک‌ها و فضای عمومی صرف آب‌نماها، خدمات روشنایی و سیستم آبرسانی می‌شود که برای کاهش مصرف آنها، مُمیزی انرژی، نصب تجهیزات کم مصرف، اصلاح شبکه آبیاری و موتورخانه‌های آبنماها انجام شده است.

حسینی گفت: همچنین یک هزار و ۵۰۰ انشعاب برق در پارک‌ها، فضای سبز و اماکن تاریخی شهر وجود دارد که این مدیریت علاوه بر نظارت بر مصرف انرژی الکتریکی در ساختمان‌های شهرداری بر اماکن عمومی زیر نظر شهرداری هم نظارت دارد بطوریکه در تراز سالیانه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کاهش مصرف خوبی داشته‌ و توانسته‌ایم رُتبه نخست را در بین شهرهای کشور در مصرف برق ساختمان‌های اداری کسب کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا چراغ‌های پُرمصرف سطح شهر تعویض و اخیرا نیز حدود ۲ هزار چراغ روشنایی فوق کم مصرف در میدان امام(ره) اصفهان نصب شده است.

حسینی گفت: برای صرفه‌جویی در گاز هم بر اساس مُمیزی یکساله با معاینه فنی موتورخانه‌ها، نصب دستگاه‌های هوشمند گرمایشی و سرمایشی و اقدامات اصلاحی بر روی موتورخانه‌های زیر نظر شهرداری، اقدامات لازم انجام شده است.

وی اضافه کرد: در زمینه گاز هم توانسته‌ایم ۱۲.۵ درصد در تراز یک ساله خود، میزان مصرف را کاهش دهیم و این در حالیست که شهرداری اصفهان ۲۰۰ ساختمان اداری و خدماتی دارد که سالیانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز مصرف می‌کنند.

حسینی با بیان‌اینکه شهرداری بواسطه ارائه خدمات مختلف جزو مصرف‌کنندگان انرژی الکتریکی و گاز است، گفت: برای صرفه‌جویی در مصرفِ گاز ساختمان‌های تحت تملک و مصرفِ برق ساختمان‌های تحت تملک و اماکن عمومی نظارت لازم انجام می‌شود.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این مدیریت حلقه واسط بین صنعت و مردم است، اضافه کرد: در حال حاضر ما ۲ موضوع مدیریت مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را هم در شهرداری دنبال می‌کنیم و به سمت توسعه انرژی‌ خورشیدی رفته‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار