در بازدید از غرفه شرکت لوله سازی اهواز در چهارمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان مطرح شد:
مهندس مجتبی یوسفی و دکتر سیدکریم حسینی نمایندگان مردم اهواز ؛ باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه شرکت لوله سازی اهواز در چهارمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان که در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان خوزستان برگزار شده است بازدید کردند.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲ 14 January 2024

تابناک خوزستان: تقدیر عضو هیات رئیسه مجلس از تلاش‌های مدیریت جدید لوله‌سازی در رونق تولید/ یوسفی: لوله‌سازی اهواز یک شرکت صنعتی پولساز است 

نماینده مردم اهواز ؛ باوی ، حمیدیه و کارون و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش‌های مدیریت جدید شرکت لوله‌سازی اهواز در افزایش تولید و بازگشت رونق به این شرکت گفت: لوله‌سازی اهواز، یک شرکت صنعتی پولساز است.
مجتبی یوسفی در بازدید از غرفه شرکت لوله سازی اهواز در چهارمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، درباره تحولات اخیر در این شرکت و افق آینده تولید و افزایش محصولات با هدف صادرات اظهار داشت: شرکت لوله سازی اهواز با حدود بیش از 54 سال قدمت، یکی از افتخارات صنعت نفت و لوله سازی نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه بوده است که به دلیل عدم توجه در سال های گذشته و ادوار مختلف، از افزون بر یک دهه قبل واگذار شد.
وی با بیان این که لوله سازی اهواز یک شرکت صنعتی پولساز است افزود: لوله سازی اهواز توان بالایی در تولید لوله ها بویژه لوله های جریانی برای خطوط انتقال و مرتبط با صنایع نفت و گاز دارد. 
یوسفی با انتقاد از عدم دقت در واگذاری شرکت هایی چون لوله سازی اهواز گفت: برخی امروز باید پاسخگو باشند که چرا داشته های استان مانند لوله سازی اهواز، گروه ملی فولاد، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و نیشکر هفت تپه را بدون دقت واگذار کردند. حتی بعدها می خواستند شرکت ملی حفاری ایران را هم واگذار کنند که ما اجازه این کار را ندادیم. 
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: بسیاری از شرکت ها مانند فولاد کاویان، نورد لوله و لوله سازی خوزستان با عدم دقت مقامات ملی و استانی، از نمایندگان مجلس گرفته تا مسوولان دچار بحران های جدی شدند. 
این نماینده مجلس گفت: از مدیرانی که دوباره شرکت لوله سازی اهواز را به چرخه تولید بازگرداندند تشکر می کنم. مدیریت جدید تلاش کرد مجددا این شرکت به چرخه تولید و رونق بازگردد.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: لوله سازی اهواز مانند یک شرکت تولید لوله یا اتصالات خانگی نیست که بتواند برای خود بازاری ایجاد کند. تولیدات شرکتی مانند لوله سازی اهواز به تولید صنعتی برمی گردد؛ صنعتی که باید راه بیفتد تا تولید صنعتی هم رونق یابد. 
نماینده مردم اهواز با اشاره به پیگیری های نمایندگان اعم از استفاده از ظرفیت داخلی و جلوگیری از واردات محصولاتی که در داخل تولید می‌شود اظهار داشت: با رانت و پورسانت دلاری در گذشته در قراردادهایی، لوله ای که امکان تولید ان در لوله سازی اهواز و دیگر شرکت های داخلی بود را از شرکت های خارجی دست دوم خریداری می‌کردند که از این جهت اقدامات شروع شده و ما هم تلاش خود را می کنیم.
وی گفت: با پیگیری هایی که صورت گرفت شرکت لوله سازی اهواز توان تولید محصولات جدید مورد نیاز صنعت نفت مانند لوله بدون درز(درون چاهی) که برای فشار بالای نفت و گاز استفاده می شوند را پیدا کرده و ما پیگیری های خود را در سطح وزارت نفت هم انجام دادیم.
یوسفی در این ارتباط به نشستی با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز در ارتباط با واگذاری قراردادهای جدید صنعت نفت به شرکت های بومی باسابقه مانند لوله سازی اهواز مطابق با قوانین مجلس اشاره کرد و گفت: تا حصول نتیجه، این مساله را دنبال می کنیم که معیشت پرسنل شرکت به مخاطره نیفتد. این، ادامه پروژه گوره به جاسک است که مجددا فعال شده است.
وی از پروژه گوره به جاسک به عنوان تجربه ای موفق یاد کرد و با اشاره به تشکیل کنسرسیومی در این ارتباط با شرکت های لوله سازی، گروه ملی فولاد و اکسین، از تلاش مدیران، کارکنان و کارگران شرکت لوله سازی اهواز برای بازگشت رونق به این شرکت تشکر و بر توجه بیش از پیش به معیشت پرسنل تاکید کرد. 
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تلاش و مدیریتی که در شرکت صورت می گیرد عزم ما را هم در حمایت از لوله سازی اهواز جدی تر کرد.

 

دکتر سیدکریم حسینی نماینده اهواز: لوله سازی اهواز باید به جایگاه اصلی خود بازگردد/ بومی گزینی اولویت ماست

نماینده مردم اهواز ، حمیدیه  ، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر بازگشت شرکت لوله سازی اهواز به جایگاه اصلی خود در صنعت گفت: در بکارگیری نیروهای انسانی برای سطوح مختلف اعم از تخصصی و عمومی، اولویت ما، بومی گزینی است.
سیدکریم حسینی در بازدید از غرفه شرکت لوله سازی اهواز در چهارمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان درباره تحولات اخیر در این شرکت و افق آینده تولید و افزایش محصولات با هدف صادرات اظهار داشت: شرکت لوله سازی اهواز یکی از شرکت های فعال در حوزه صنعت و تامین تجهیزات برای پروژه های نفتی بویژه انتقال است؛ شرکتی با قدمت بالا و برخورداری از تخصص فنی بسیار خوب و مدیران فعال، کارگران و کارمندان با تجارب بسیار بالا، نشان از آن دارد که یکی از ارکان اصلی صنعت نفت برای پیشبرد اهداف خود و تکمیل و راه اندازی پروژه های جدید نیاز به همراهی شرکت هایی مانند لوله سازی اهواز دارد. 

نماینده مردم اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تجربه موفق و خوب لوله سازی اهواز در پروژه گوره – جاسک گفت: در پروژه های جدید هم کارهای خوبی صورت گرفته که یقینا به رونق و توسعه شرکت کمک می کند. 
حسینی اظهار داشت: راه اندازی خطوط جدید بویژه تولید و احیای خط تولید اسپیرال در لوله سازی اهواز و همچنین افزایش تولید در دیگر خطوط جای امیدواری دارد که بتوانیم بگوییم لوله سازی به جایگاه واقعی خود بازگردد و نقش موثری را در صنعت استان داشته باشد. 
عضو کمیسیون اجتماعی محلس شورای اسلامی تاکید کرد: یقینا، حمایت از شرکت های تولیدی، تولید در استان و تولیدات بومی و حفظ این شرکت ها، که ارتباط مستقیمی با توسعه اقتصادی و حفظ فرصت های اشتغال موجود در استان دارد، می تواند نقش موثری داشته و برای پیشبرد اهداف کلی نظام در حوزه صنعت تاثیرگذار باشد. 
نماینده مردم اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین، به عنوان نمایندگان و خادمان مردم، این را یک محور اصلی می دانیم و بدون این که در جزئیات و حواشی امور صنعت ورود کنیم، برای حفظ خطوط تولید و افزایش و احیای این خطوط در صنعت استان و رونق بیش از پیش آن سعی و تلاش داریم. 
وی گفت: یکی از نکات و مطالباتی که مردم از ما دارند، بحث جابجایی شرکت هایی است که از نظر زیست محیطی احیانا به دلیل توسعه شهرها و قدمت این شرکت ها، این نیاز وجود دارد. 
حسینی همچنین با اشاره به خبر انتقال شرکت لوله سازی اهواز به نقطه ای دیگر در حوزه اهواز گفت: قطعا این انتقال می تواند به توسعه و افزایش خطوط تولید و احیای این خطوط کمک مستقیم داشته باشد که جای تقدیر و تشکر از همه پرسنل لوله سازی اهواز دارد. 
وی درباره نیاز کارخانه اسپیرال به نیروی جدید و اقدامی که می تواند در این چارچوب در مجلس صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در خصوص افزایش تولید و خلق فرصت های جدید اشتغال، یکی از محورهای اصلی است که برای کاهش آمار بیکاری در خوزستان، نمایندگان استان در مجلس آن را دنبال می کنند. ما از هر حرکت و گامی که به این سمت باشد بویژه در سطح هولدینگ این شرکت ها حمایت می کنیم. چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی ، این مساله یقینا یکی از محورهای اصلی پیگیری های ما خواهد بود. 
حسینی افزود: کمک ما هم در هر سطحی که نیاز است با انسجام نمایندگان حوزه انتخابیه اهواز و دیگر نمایندگان خوزستان صورت می گیرد و قطعا در بکارگیری نیروهای انسانی برای سطوح مختلف اعم از تخصصی و عمومی اولویت بومی گزینی است و این شرطی است که همه نمایندگان استان در مجلس دارند و قطعا باید مدیران این شرکت ها در تمامی سطوح آن را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار