مرکز زلزله نگاری استان مرکزی برای اولین بار در استان در دانشگاه اراک احداث می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶ 24 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی، مرکز زلزله نگاری استان مرکزی با حضور رئیس دانشگاه اراک و مدیر کل مدیریت بحران استان مرکزی کلنگ زنی شد.
رئیس دانشگاه اراک در این آیین گفت: تشخیص زودهنگام زلزله باعث می‌شود خسارات به حداقل برسد و زمانی که این بستر در دانشگاه فراهم باشد هم یک زمینه تحقیقاتی فراهم می‌کند هم به ارتقا این فرایند کمک می‌کند.
وی ادامه داد: به کمک مدیریت بحران مرکز زلزله نگاری در دانشگاه تشکیل می‌شود و این موضوع به هدفمند کردن تحقیقات کمک می‌کند و امیدوارم این فرایند ادامه پیدا کند.
محترمی مدیر کل مدیریت بحران استانداری مرکزی عنوان کرد: با توجه به اینکه در استان مرکزی مخاطرات بسیاری را در حوزه مدیریت استان شناسایی شده و حدود 34 مخاطره طبیعی می‌تواند برای مردم تهدیدی قلمداد شود در همین راستا بروزرسانی و توسعه فناوری‌های مورد نیاز برای مدیریت مخاطرات در زمان وقوع حوادث و بحران‌های طبیعی امری اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: طبق ارزیابی صورت گرفته در سطح استان مرکزی زلزله، نهمین مخاطره‌ای است که می تواند استان را تحت تاثیر خود قرار دهد و با توجه به اینکه زلزله حوادثی مانند آتش سوزی می‌تواند به دنبال داشته باشد تصمیم گرفته شد با همکاری دانشگاه اراک مرکز لرزه نگار ایجاد شود.
طالبی عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه اراک نیز با اشاره به اهمیت راه‌اندازی این مرکز لرزه نگاری گفت: یکی از فاکتورهای اصلی در کاهش خسارت‌های ناشی از زمین لرزه پیش نشان گرهای لرزه‌ای هستند که با استفاده از فاکتورهای مختلف بدست آمده در این مرکز می‌توانیم به صورت نسبی زمان و مکان زلزله را شناسایی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار