معاون انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: توزیع سوخت گاز در نیروگاه‌ها و تصمیم استفاده از سوخت مازوت در اختیار سازمان حفاظت از محیط زیست نیست و نیروگاه شازند طبق تصمیم دستگاه‌های مرتبط از مازوت استفاده می‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ 29 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،ایرج حشمتی روز دوشنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک با اشاره به حضورش در این نشست به عنوان دومین شهر بعد از اصفهان ، افزود: هدف از این نشست بررسی آخرین اقدامات اداره کل حفاظت از محیط زیست استان به ویژه در پایش و نظارت، پیگیری‌های قضایی، اخطارهایی که به صنایع آلاینده داده شده، وضعیت ایستگاه‌های سنجش و پایش و بررسی برنامه استان در بخش محیط زیست است.

وی بازدید از نیروگاه حرارتی شازند را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: در این بازدید آخرین وضعیت مربوط به استفاده از مازوت به عنوان سوخت دوم و نیز برنامه‌های نیروگاه برای سال‌های آینده در تامین سوخت بررسی می‌شود.

معاون سازمان محیط زیست کشور در خصوص شرایط زیست محیطی اراک و استفاده از مازوت در نیروگاه و آلاینده بودن این سوخت تصریح کرد: سازمان حفاظت از زیست متولی توزیع سوخت گاز در کشور نیست و تصمیم اینکه کدام نیروگاه چه میزان سوخت گاز دریافت کند با دیگر مراجع است.

حشمتی ادامه داد: استفاده از سوخت مازوت حتی مازوت با درصد سولفور بالا موضوع کارشناسی و محل اعمال اینگونه نظرها نیست بلکه این موضوع به دلیل شرایط بحرانی و ناترازی انرژی در کشور مطرح می‌شود و در نهایت نهادهای مرتبط تصمیم گیرنده هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار