معاون جهاد کشاورزی میبد گفت: چند باغدار میبدی با افزایش دوبرابری شامل برداشت 90 تن محصول انار به عنوان باغدار نمونه به استان معرفی شدند.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 20 October 2015

به گزارش تابناک یزد،علی اصغر دهقانپور با اشاره به برداشت انار از یکهزار و 300 هکتار باغ میبد اظهار کرد: این شهرستان بدلیل بالا بودن سطح زیرکشت و افزایش عملکرد در استان مقام نخست تولید محصول انار را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به سطح زیرکشت یکهزار و 300 هکتار باغات انار در شهرستان میبد گفت: پیش بینی می شود با میانگین عملکرد 49 تن در هکتار امسال 53 هزار تن انار از باغ های این شهرستان برداشت کنیم .
دهقانپور با بیان اینکه خواستگاه انار در استان شهرستان میبد است و کشاورزان میبدی بالاترین عملکرد را دارند تصریح کرد: باید با برگزاری جشنواره انار و ایجاد بازارچه های مستقیم این محصول از مشکلات و دغدغه های باغداران بکاهیم .
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه امروزه شاهد هستیم که انار مرغوب شهرستان میبد تحت برندها و بسته بندی های شهرستانهای دیگر و با قیمت بالا به فروش می رسد که باعث نگرانی و دلسردی باغداران شده است .
معاون جهاد کشاورزی میبد افزود : ارقام انار در شهرستان میبد بیشتر از نوع شیرین، میخوش ، عقدایی و بومی خود منطقه است.
صادقی پور از باغداران نمونه میبدی در 3 هکتار سطح زیر کشت 90 تن در هکتار انار برداشت و دلیل این موفقیت را شرکت در کلاسهای آموزشی جهاد کشاورزی،هرس و آبیاری به موقع ،تغذیه و کود مناسب حیوانی ذکر کرد.
باغدار دیگر میبدی نیز با همین روش80 تن انار در هرهکتار در سطح زیر کشت 2 هکتار برداشت کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار