رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: میزان افزایش کلاهبرداری اینترنتی استان در سال ۱۴۰۲ بی‌سابقه بوده است.
کد خبر: ۱۱۵۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ 03 February 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علی رضا یعقوبی اظهار داشت: ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش پیشگیری از وقوع کلاهبرداری اینترنتی، افزایش آگاهی شهروندان است، از همه شهروندان و کاربران فضای مجازی استان درخواست می‌شود، ۱۰ توصیه پیشگیرانه پلیس فتا را بصورت گسترده بازنشر نمایند. 
 
۱- در خرید‌های اینترنتی خصوصا از دیوار، شیپور و اینستاگرام قبل از رویت و تحویل گرفتن کالا، از واریز وجه خودداری کنید.
 
۲- سرمایه گذاری در پلتفرم‌های ارز دیجیتال از روش‌های جدید کلاهبرداری در ایلام است، از سرمایه گذاری در این حوزه جدا خودداری کنید.
 
۳- چنانچه همکاران، بستگان و مخاطبین شما در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اپ و حتی شبکه‌های اجتماعی داخلی طی ارسال پیام از شما درخواست کمک مالی داشتند، جهت اطمینان از صحت موضوع، قبل‌از واریز وجه ابتدا با ارسال کننده پیام تماس بگیرید.
 
۴- تماس با شما به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی صدا و سیما و ادارات مختلف و هدایت شما به دستگاه عابر بانک برای دریافت جایزه نقدی، ترفندی برای خالی کردن حساب بانکی شماست.
 
۵- هنگام خرید از دست‌فروش‌های داخل و خارج استان، کارت بانکی و رمز آن را در اختیار فروشنده قرار ندهید تا اطلاعات کارت بانکی شما سرقت نشود.  
 
۶- ارسال پیامک با موضوع سود سهام عدالت، شکایت قضایی، یارانه، مسکن، شارژ رایگان  از شماره‌های خصوصی برای دسترسی غیر مجاز به گوشی شما و خالی کردن حساب بانکی است، از کلیک کردن بر روی لینک موجود در پیامک و وارد کردن اطلاعات بانکی خودداری کنید.  
 
۷- در ازای دریافت سود ماهیانه، شماره کارت و حساب بانکی خود را اجاره ندهید.  
 
۸- سامانه پیامک تمام کارت‌های بانکی خود را فعال کنید و در جریان واریز و برداشت از حساب خود باشید.
 
۹- اگر افرادی ناشناس کالا‌های شما را خریداری نمودند و در گوشی همراه خود رسید انتقال وجه  به حساب شما را نشان دادند، احتمال دارد رسید واریز جعلی باشد کالا را تحویل ندهید و منتظر باشید پیامک واریز وجه در گوشی شما دریافت شود.
 
۱۰- از عضویت و فعالیت در سایت‌های شرط‌بندی فوتبال خودداری کنید هدف اصلی طراحان این نوع سایت‌ها، کلاهبرداری از شماست./ع
 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار